Hur gick det för Er?
Finns det några bilder?
Är det fortfarande HARRIS som gäller för bästa kvalitet? Eller finns det några andra bra alternativ i Sverige idag?
Har skrivit upp "Hugger" på önskelistan
VFR 800 - 98 svart
Har kollat lite efter hugger till min vfr 800 2003 med abs vissa skriver att dom ej passar med abs vissa nämner det inte ens hur ska man då veta att det blir rätt ?
Vilken ska man ha ? jag vill inte ha en sådan man sätter över orginal kedjeskydd!
Ugly, ugly, ugly... finns det inga med lite smakfull stealth fighter look?
Nä men samtliga har för runa/mjuka former... hur svårt ska det va? CB´n hade också enkelsving o där hittade jag en fin från DPM men de verkar inte behaga göra en till VFR. Hmm undrar hur svårt det är att bygga om så att det passar Tips någon?
Min förra:
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
MagnusFbg skrev:Viffern har också en kolfiberhugger.
Märke? Modell? Närbilder?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
MagnusFbg skrev:Vet inte vad det är för märke/modell. Kanske ni kan hjälpa mej, lägger upp ett par bilder i eftermiddag/kväll.
Topp!
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Bilder på huggern. Hittar ingen modellbeteckning eller fabrikat nånstans - kan det vara en replica/kopia och inte alls kolfiber? Den har en liten skada, tycker det ser ut som äkta iaf. Bedömning från mer kunniga?
MagnusFbg skrev:Bilder på huggern. Hittar ingen modellbeteckning eller fabrikat nånstans - kan det vara en replica/kopia och inte alls kolfiber? Den har en liten skada, tycker det ser ut som äkta iaf. Bedömning från mer kunniga?
Japp, ser ut som riktig kolfiber.
Är helt klart sugen på en hugger till min VTEC i samma färg som cykeln. Det är så jäkla snyggt!!!
MagnusFbg skrev:Bilder på huggern. Hittar ingen modellbeteckning eller fabrikat nånstans - kan det vara en replica/kopia och inte alls kolfiber? Den har en liten skada, tycker det ser ut som äkta iaf. Bedömning från mer kunniga?
Tack för bilderna!
Ser ut som kolfiber, men kan ju vara glasfiber med kolfiberlook. Den trasiga biten ser lite glasfibrig ut i kanterna. Inte helt ovanligt. Jag har för mig att kolfiber vid brott ger lite renare och skarpare kanter utan "trådighet" i brottet.
Verkar din hugger bra? Är den stabil och så, fladdrar inte när du kör?
===
Jäkla människa... Jag vill ha en i kolfiber till min svartviffer. Med en unge på väg...
Edit: Hoppas inte MagnusFbg misstycker att vi förgiftar hans tråd med huggrar(?). Flytta ut diskussionen till en annan tråd om inte. Letade lite på eBay, finns en del till rätt bra pris; http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=vfr ... m270.l1313.
===
Barneländet får svälta ett tag. Bygger antagligen bra med karaktär ändå. Blivande pappan måste få sitt också. Skyller på Råttis som sätter idéer i skallen på en.
Blev iaf en sprillans ny Harris hugger i kolfiber. Enl de flesta på internätet ansedd som bästa varianten att montera på en enkelsving.
Auktionen på eBay på en beggad Harris enl ovan, och med leverans från USA, slutade på USD 106 plus USD 55 i frakt (ca SEK 1100); ev svensk tull inte medräknad. Den sprillans nya från Brittanien gick på GBP 130 (ca SEK 1400 kr).
Harris huggers för VFR måste vara sällsynt bra, om begpriserna är så höga...
===
adrian_vg skrev:Edit: Hoppas inte MagnusFbg misstycker att vi förgiftar hans tråd med huggrar(?). Flytta ut diskussionen till en annan tråd om inte. Letade lite på eBay, finns en del till rätt bra pris; http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=vfr ... m270.l1313.
Absolut inte! Men det är ju förstås bättre lägga diskussioner där det hittas, så det var bra att den flyttades.