Mitt Laser funkar o bes med...Qwerty skrev:Orginal?Torque skrev:Vilka slip on är godkända vid en besiktning?
.
Nästan inga eftermarknads klarar ljudkraven.
Slipon
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Så laser är det enda systemet som fungerar alltså?burnis skrev:Mitt Laser funkar o bes med...Qwerty skrev:Orginal?Torque skrev:Vilka slip on är godkända vid en besiktning?
.
Har nu några ljudprov på dessa? som kan jämföras med original.
Hur lång tid tar det att byta tillbaka till original igen?
om man använder originaluppfästning så är det ju bara tre bult att lossa, slita loss grejorna och montera annat igen.
Dock skall man väl vara rädd om packningen som är gjord av skitmaterialet grafit och skavs lätt sönder.
Detta tar dig inte mer än 20 minuter... ok, kanske 30 med fikapaus och om du inte har ordning på dina verktyg...
High-up system med annan infästning kan jag inte uttala mig om däremot...
Dock skall man väl vara rädd om packningen som är gjord av skitmaterialet grafit och skavs lätt sönder.
Detta tar dig inte mer än 20 minuter... ok, kanske 30 med fikapaus och om du inte har ordning på dina verktyg...
High-up system med annan infästning kan jag inte uttala mig om däremot...
Jag åker med Leo Vince. Sitter på rörstumpar i = E-märkt och besiktningsbart. Ta ur rör (2 st M5 skruvar) och den låter fint.Torque skrev:Så laser är det enda systemet som fungerar alltså?burnis skrev:Mitt Laser funkar o bes med...Qwerty skrev: Orginal?
Har nu några ljudprov på dessa? som kan jämföras med original.
Hur lång tid tar det att byta tillbaka till original igen?
Inte kanske det billigaste systemet men enlig jänkesidor bra kvalitet.
Vroom Vroom
har precis slängt på ett remus- slipon på min vfr 02... Riktigt snyggt är det och ett riktigt manligt ljud
. Har iofs fortfarande insatsen kvar i, men den tas lätt bort genom att borra bort en popnit. Ska enligt uppgift vara lika lätt att stoppa tebax den igen inför besiktning (följde tom med extra popnitar). Har inte hunnit köra mer än till macken fram å tillbaka för att toppfylla tanken, men ljudet är det absolut inget fel på..å finishen är inte av denna värld.. ruskigt snyggt är det!

Senast redigerad av danhak den sön feb 04, 2007 16:41, redigerad totalt 1 gånger.
Laser Hotcam
Har för några veckor sedan monterat ett Laser Hotcam titan. Passformen var ypperlig och monteringen tog ca 15 min. Det medföljde en sk db-killer med vilken jag hoppas kunna besiktiga mc:n. Ni andra med laser slipon, använde ni dbkillern vid besiktning? Har bara provlyssnat lite grand men det bådar väl! 

Alltid på jakt
Honda VFR800Fi 2000
SAAB 9000 Aero
Röda och snabba båda två
Honda VFR800Fi 2000
SAAB 9000 Aero
Röda och snabba båda två

Re: Laser Hotcam
Nix...utan Db killer....de gick bra.....he he..de ska ju låta juJOS skrev:Ni andra med laser slipon, använde ni dbkillern vid besiktning? Har bara provlyssnat lite grand men det bådar väl!

VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
Lt.Dan skrev:Prova att borra bort poppnitarna längst bak på ljuddämparen.Mg-O2 skrev:Har ett Leo Vince slipon som låter alldels för lite! Kan man rensa ur det på nått sätt och få lite högre ljud?
Antagligen så går det att plocka ur "ullen"...
Öppnade ljuddämparen ibak, men ullen får man inte bort hel, frågan är om man ska våga rycka bort den?
VFR 800FI -98
- VFunRider
- Hedersmedlem, Vila I Frid
Jag har en MIVV carbon från Touring butiken. För att få det at låta lite mer så har jag kapat en bit av db killer enligt instruktioner från fabriken i Italien. Låter mullrigt och det gick bra på besiktning.
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.
Hojen står lite inklämd i grovköket för tillfället så det är lite svårt att komma åt och ta bilder.. men så fort snön tinar bort så..Calle skrev: Bilder!!!
Vad gav du för det?
Var köpte du det?

Senast redigerad av danhak den tis maj 29, 2007 12:17, redigerad totalt 1 gånger.
hojlös