Jag har ju också ram ovanför så det är inte bara att lyfta dit knasarna, så dom ska skutas in från sidan och trångt är bara förnamnet
Tjacka en Viffer, och sluta gnäll över ramen. Problem solved.
Har varit sugen på en VFR1200 och ännu mer på en BMW K1300S, men jag är inte lika sugen på att betala 8000 kr/år i försäkring istället för 600 kr/år som Tyrannosaurus kostar - Han är ju veteran numera, men en pigg pensionär
Jag har ju också ram ovanför så det är inte bara att lyfta dit knasarna, så dom ska skutas in från sidan och trångt är bara förnamnet
Tjacka en Viffer, och sluta gnäll över ramen. Problem solved.
Har varit sugen på en VFR1200 och ännu mer på en BMW K1300S, men jag är inte lika sugen på att betala 8000 kr/år i försäkring istället för 600 kr/år som Tyrannosaurus kostar - Han är ju veteran numera, men en pigg pensionär
blacken skrev:Tjacka en Viffer, och sluta gnäll över ramen. Problem solved.
Har varit sugen på en VFR1200 och ännu mer på en BMW K1300S, men jag är inte lika sugen på att betala 8000 kr/år i försäkring istället för 600 kr/år som Tyrannosaurus kostar - Han är ju veteran numera, men en pigg pensionär
Jo, dom är fina, men har tre nackdelar:
1. Halv motor.
2. Kedja.
3. Klarar bara halva åldersspärren.
"Ödlan" är ju numera 33 år och en riktig pensionär, precis som ägaren - Nästan
Din Viffer borde väl också klara halvgränsen vid det här laget? Vår kära forumgeneral hade ju en VTR ett tag, men bytte till Viffer igen. Du kan ju snacka med honom och få lite tips om för- och nackdelar om du går i bytestankar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
..som kan pissa kylarvatten. Slangen som förbinder de båda kylarna läckte liite men drog åt klamman något. Återstår att se hur övriga slangkopplingar klarar sig vid uppstart av hojen. Ingen läcka i "skrotrummet" än..
Har bytt slangbiten som gick från påfyllnadslocket ner till expansionstanken mot en längre bränsleslang. Silikonslangen var i exakt samma längd som original men tjockare..den blev kortare på vägen hem så att säga.
Ett litet tillägg gällande just den slangen..den sitter tajt på plastnippeln till behållaren så vicka INTE loss den utan vrid och dra..lite svårt att koppla sen utan nippel.
På bilden ligger slangen lite löst men jag drog den innanför fästet på fläktkåpan så fläktbladen går fritt från slangen. Hade svårt att få på sidokåpan pga detta.
Senast redigerad av vroom den tor maj 30, 2019 12:11, redigerad totalt 3 gång.
..som kan pissa kylarvatten. Slangen som förbinder de båda kylarna läckte liite men drog åt klamman något. Återstår att se hur övriga slangkopplingar klarar sig vid uppstart av hojen. Ingen läcka i "skrotrummet" än.
Nya kylarslangar kan vara lite luriga innan dom sätter sig när kyleriet blir varmt. Det är möjligt att du kommer att få efterdra klämmorna några gånger.
Men dra inte för hårt, inte med nyckel utan med mejsel, företrädesvis med bitsmejsel (brukar finnas i de flesta hylsnyckelsatser). Det är lättare att få grepp med en sån än med jävla stjärnor. Jag antar att klämskruvarna har 6-kant, det brukar det vara på Honda original.