Tryckutjämnare till framgaffel?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tryckutjämnare till framgaffel?
Till min gamla 86:a kan man fylla på med luft i framgafflarna, och det är ju väldigt noga med att man får så lika lufttryck i båda gafflarna som möjligt.
Jag har läst att det ska finnas eftermarknadskonstruktioner som man skruvar på så man får ett ställe att fylla på luften, luften fördelas då lika mellan de båda gafflarna.
Någon som vet vad en sådan anordning kallas? Och ännu bättre, vart man kan få tag på en?
Jag har läst att det ska finnas eftermarknadskonstruktioner som man skruvar på så man får ett ställe att fylla på luften, luften fördelas då lika mellan de båda gafflarna.
Någon som vet vad en sådan anordning kallas? Och ännu bättre, vart man kan få tag på en?
Vad är det för fel på manometern på macken? 
enda fördelen jag kan se är att trycket blir exakt lika, men det kan du nog få näst intill ändå, om du anstränger dig.
Någon som vet vilket tryckintervall det skall vara i gaffeln 88-89 resp 86-87?
Kan inte vara många bar där...
Har inte mätt vad jag har i min, har inte vågat ändra, eller kolla iom att jag ej vet vad man bör ha, vid olika last.

enda fördelen jag kan se är att trycket blir exakt lika, men det kan du nog få näst intill ändå, om du anstränger dig.
Någon som vet vilket tryckintervall det skall vara i gaffeln 88-89 resp 86-87?
Kan inte vara många bar där...
Har inte mätt vad jag har i min, har inte vågat ändra, eller kolla iom att jag ej vet vad man bör ha, vid olika last.