Nåon som vet var man kan hitta ett liknande skydd till en VFR750F -86 (Borde väl passa från några senare årsmodeller oxå antar jag)
http://w2.bikepics.com/pics/2007/04/02/ ... 2-full.jpg
Och hojen på bilden är ju en -90:a men det verkar finnas skydd för de tidigare modellerna oxå, men var hittar men dem?
Skydd för passargerarsätet?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Det kallas ensits-cuts eller kuts/cuts och kan finnas som orginaltillbehör. kolla med honda-sverige eller en återförsäljare. Jag har också sett några på blocket, exempelvis här: http://www.blocket.se/vi/14909476.htm?ca=14_s&last=1 men det är ju till en 800...
I am easily satisfied with the very best!
---------------------------
En lika vackert röd VFR 800 FI från 1999 som min förra
Vackert röd VFR 800 från 1999 SÅLD
---------------------------
En lika vackert röd VFR 800 FI från 1999 som min förra

Vackert röd VFR 800 från 1999 SÅLD
Var i kontakt med dessa: http://www.motorcyclebodywork.com/
och de skulle kunna tillverka en sådan om de bara hade en original-cuts att göra mall från.
Så det verkar tungt. Har sett att det är många som letar efter de här ensits-cutsen. Borde ju vara någon i Sverige som har en sådan original som kan tänkas låna ut den till någon som kan göra en mall och tillverka dessa? Med tanke på alla duktiga bilstylare som det finns som kan jobba med glasfiber/plast.
och de skulle kunna tillverka en sådan om de bara hade en original-cuts att göra mall från.
Så det verkar tungt. Har sett att det är många som letar efter de här ensits-cutsen. Borde ju vara någon i Sverige som har en sådan original som kan tänkas låna ut den till någon som kan göra en mall och tillverka dessa? Med tanke på alla duktiga bilstylare som det finns som kan jobba med glasfiber/plast.
Det finns nog en hel del av dessa liggandes hemma på någon hylla i ett garage .. problemet är bara att hitta dem
Jag skulle börja med att ringa runt till MC-skrotarna.
Jag fick mycket hjälp av Ekerö MC delar när jag behövde delar till min VFR.
Här finns lite länkar till MC-skrotar.
Länksida 1
Länksida 2
Cutsen ser ganska lika ut mellan din modell före 83-89 och den efter 90-93. Vad jag kan se ska du ha ett litet skruvhål på din som inte finns på 90-93. På dessa bilder ser man skillnaden. 83-89 har den lilla skruven nere i framändan, och på 90-93 saknas den.
På eBay i England eller Tyskland brukar man nästan alltid kunna hitta någon, och i skrivande stund finns denna auktion, som slutar den 2:a Augusti:
Soziusabdeckung für Sitzbank für Honda VFR 750

Jag skulle börja med att ringa runt till MC-skrotarna.
Jag fick mycket hjälp av Ekerö MC delar när jag behövde delar till min VFR.
Här finns lite länkar till MC-skrotar.
Länksida 1
Länksida 2
Cutsen ser ganska lika ut mellan din modell före 83-89 och den efter 90-93. Vad jag kan se ska du ha ett litet skruvhål på din som inte finns på 90-93. På dessa bilder ser man skillnaden. 83-89 har den lilla skruven nere i framändan, och på 90-93 saknas den.
På eBay i England eller Tyskland brukar man nästan alltid kunna hitta någon, och i skrivande stund finns denna auktion, som slutar den 2:a Augusti:
Soziusabdeckung für Sitzbank für Honda VFR 750

VFR750-95