Tror det blir sådanna här för min del.
http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?pr ... 58&cat=407
Mjuka väskor, för smidigheten, och prisklassen.
Men jag skulle vilja ha ett uttalande om mjuka väskor.
Hur går det att köra med passagerare och mjuka väskor?
Ni som tourar mycket måste ju ha ett svar på detta.
Dem hamnar itne ivägen för passageraren eller?
Packväskor, vad välja?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Jag har varit på en semester med mjuka väskor. Bakom styret på en Gsxr750 och passagerare, och det funkade hur bra som helst!! Bara hänga på väskorna (en rem under passagerardynan) och köra. Inte det minsta iväg för passageraren.
Hur det ser ut på VFR:en vet jag inte, men jag tvivlar på att gixxern skulle vara en potentare "packåsna" än viffern...
Hur det ser ut på VFR:en vet jag inte, men jag tvivlar på att gixxern skulle vara en potentare "packåsna" än viffern...
hojlös
- Deltatracker
- Medlem
Köpte du sådana väskor Alming? Är du nöjd. Blir lite sugen själv på att investera i något liknande. Går den att montera med Cutsen på?Alming skrev:Tror det blir sådanna här för min del.
http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?pr ... 58&cat=407
Mjuka väskor, för smidigheten, och prisklassen.
Men jag skulle vilja ha ett uttalande om mjuka väskor.
Hur går det att köra med passagerare och mjuka väskor?
Ni som tourar mycket måste ju ha ett svar på detta.
Dem hamnar itne ivägen för passageraren eller?
Krauser Nyckelfråga
Jag fick med ett Krauser set (K2) med 2 sidoväskor & hållare till väskorna
när jag köpte min Viffer.
Ska det vara separata nycklar till väskorna & låsning av väskorna på själva hållaren?

Jag lyckas nämligen inte få upp den svarta knäppet som syns på bilden (som extra nyckeln vilar på), för att sen få i "bältes låset"
när jag köpte min Viffer.
Ska det vara separata nycklar till väskorna & låsning av väskorna på själva hållaren?

Jag lyckas nämligen inte få upp den svarta knäppet som syns på bilden (som extra nyckeln vilar på), för att sen få i "bältes låset"
When everything is said and done
There is always more said than done.
ingen hoj längre:-(
There is always more said than done.
ingen hoj längre:-(
Jag åker med såna.
Funkar rätt bra, men fick fixa till en ram under ljuddämparna så att väskorna inte låg an. Sedan tejpar jag också bakdelen för att slippa skrapmärken då skräp fastnar under väskorna.
De rymmer rätt mycket, så man klarar sig någon vecka. En nackdel är att man måste alltid ha med båda två.
Tjejen har hårda på sin 97:a och det är bättre men kostar ju lite mer.
Vroom Vroom