Sadel
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Sadel
Jag har ett problem. Eller rättare sagt hon som åker bakpå. Hon får träsmak efter omkring 1 timme i sadeln. Detta har resulterat i att det inte blivit så mycket hojåkande som vi hade hoppats på. Vi har provat på med airwolf och även en gelsits men inget förefaller hjälpa. Det tycks som att sadeln är för smal. Har ni på forumet något bra tips till oss om att fixa till sadeln? Jag vill ju helst inte byta hoj för jag trivs ju så väldigt bra med viffern. Och den är ju svart så den är ju av den snabbaste sorten.
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Sadel
Ge henne lite mat så den interna stoppningen blir lite kraftigare 
Eller en helt vanlig kudde och lite silvertejp ...

Eller en helt vanlig kudde och lite silvertejp ...
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Re: Sadel
Om sadeln är för smal är det väl bara att skaffa en bredare? Vad har du för årsmodell? Det finns färdiga sadlar i olika modeller att köpa till främst nyare viffrar, annars får man lämna in den till nån duktig sadelmakare (eller fixa själv om man är händig med verktygen).
VFR750F -92, grön
Vi har en -99:a. Är den nyare då?tersan skrev:Om sadeln är för smal är det väl bara att skaffa en bredare? Vad har du för årsmodell? Det finns färdiga sadlar i olika modeller att köpa till främst nyare viffrar, annars får man lämna in den till nån duktig sadelmakare (eller fixa själv om man är händig med verktygen).
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Ja, i mitt tycke.aje skrev:Vi har en -99:a. Är den nyare då?

Leta på Ebay eller här på forumet efter tips, har bestämt för mig att olika sadelalternativ varit uppe till diskussion förr.
VFR750F -92, grön