Immbehandla visir
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Immbehandla visir
Bästa tipset för att undvika imman på visiret?
Det kan se lite dumt ut om man står och slickar på insidan visiret varje gång man ska åka.. Även om det ska vara "anti fog resistant" så kommer det ändå imma. Kör man tillräckligt fort så drar det igenom men det är alltid den där mellanhastigheten strax under 70 km/h som är det kritiska.. ha visiret uppe eller nere.
Så, vad gör du för att hålla klar sikt? Billig duk från Biltema?
Det kan se lite dumt ut om man står och slickar på insidan visiret varje gång man ska åka.. Även om det ska vara "anti fog resistant" så kommer det ändå imma. Kör man tillräckligt fort så drar det igenom men det är alltid den där mellanhastigheten strax under 70 km/h som är det kritiska.. ha visiret uppe eller nere.
Så, vad gör du för att hålla klar sikt? Billig duk från Biltema?
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Diskmedel.
Ta några droppar vanligt handdiskmedel på insidan av visiret. Smeta ut det med lite papper eller en trasa tills ytan är torr. Det funkar tills nästa gång man tvättar visiret, sen är det bara att göra om behandlingen.
Ta några droppar vanligt handdiskmedel på insidan av visiret. Smeta ut det med lite papper eller en trasa tills ytan är torr. Det funkar tills nästa gång man tvättar visiret, sen är det bara att göra om behandlingen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
velodrom solbrillor under sotade visiret .. när det immar under 70 är det bara att hissa upp ..
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Ajajajajajaj, inte diskmedel! Det har då jag fått lära mig att förstör det lilla imskydd som finns i visiret när man köper det!
Om du går till närmsta optiker och ger dom ca 50 kronor så får du i utbyte nåt som kallas för "imspray". Är ett medel som man tvättar glasögon med, som dessutom gör att dom inte immar igen när man kommer in i ett svettigt omklädningsrum till exempel. Funkar kanon även till visiret!
Om du går till närmsta optiker och ger dom ca 50 kronor så får du i utbyte nåt som kallas för "imspray". Är ett medel som man tvättar glasögon med, som dessutom gör att dom inte immar igen när man kommer in i ett svettigt omklädningsrum till exempel. Funkar kanon även till visiret!
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Jag har även nånting som heter "glassfoam". Ett skum som man sprutar över hela hjälmen (dock inte insidan), låter det verka i nån minut, sen torkar av den med vanligt hushållspapper. Blir kanonrent! Löser upp alla insekter och annat gocka. Brukar ta loss visiret och tvätta det separat.
Alla har vält!
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Var köper man det?simpa skrev:Jag har även nånting som heter "glassfoam". Ett skum som man sprutar över hela hjälmen (dock inte insidan), låter det verka i nån minut, sen torkar av den med vanligt hushållspapper. Blir kanonrent! Löser upp alla insekter och annat gocka.
Själv använder jag den klassiska möberpolishen på visiret (inte Johnssons längre eftersom jag själv marknadsför en motsvarande produkt som både innehåller mer, är billigare och faktiskt effektivare (reklam

Till större rengöring brukar det blir samma sak som till hojen, diskmedel/bilschampo, supertvätt och vax.
Samma här, det lägger man i diskhon så får det lösa upp sig, men det är värre med hjälmen och hojen.Brukar ta loss visiret och tvätta det separat.
Måste föresten dra en historia igen på tal om det.
Förra sommaren var jag bl.a. på Knalleträffen i Borås. Vädret var minst sagt blandat. 25-30 grader varm men ena stunden strålande sol och nästa störtregn.
När man är på en träff och har hotell kanvas uppslaget gör det iofs inget speciellt inte när det är varm och skönt. Så vid en av regnskurarna passade jag på att gå ut i badbrallor och både duscha och tvätta av flugorna på hojen

Det regnade så hårt så skiten slogs loss och jag behövde bara med handen stryka av skiten från kåpa mm.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Jag är inne på att köpa mej ett fotokromatiskt inner visir från Touringbutiken.
Shit va jag nämnt dom senaste tiden.
Dels för att bli av med imma men även för att slippa åka med det där jäkla mörka visiret i skymning.
Någon som vet någon som provat ett sånt?
Shit va jag nämnt dom senaste tiden.

Dels för att bli av med imma men även för att slippa åka med det där jäkla mörka visiret i skymning.
Någon som vet någon som provat ett sånt?
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Köpte mitt glassfoam hos Motorcener här i Gävle
Regn är ju helt fantastiskt mot insekter! Om man åker i regn så är det ju bara att stryka handsken längs visiret så är dom ju borta!Tyrannosaurus skrev:Måste föresten dra en historia...
Senast redigerad av simpa den fre mar 30, 2007 09:09, redigerad totalt 1 gånger.
Alla har vält!
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Det måste vara en syn för gudarna!Tyrannosaurus skrev: Så vid en av regnskurarna passade jag på att gå ut i badbrallor och både duscha och tvätta av flugorna på hojen![]()
Hoppas nästan du hade Speedos på dig!

För de som inte vet är Robert min raka motsats vad det gäller kroppshyddeutformning. Robert är "ganska" lång och "ganska" smal.
Blev du ens blöt?

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!