Vilken hjälm använder du?

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
blue

#121 Inlägg av blue »

Jag har med en Shoei XR-1000.
Någon här inne som lyckats lyssna på musik/svara i telefon i en liknande hjälm i marschfart?
Tips på lurar/headset?
Brukar ha Moldex proppar om jag vill att tillvaron ska vara KNÄPPTYST(nästan lite obehagligt effektiva.....), men tystnad kan ju lätt bli enformig.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#122 Inlägg av Tyrannosaurus »

blue skrev:Jag har med en Shoei XR-1000.
Någon här inne som lyckats lyssna på musik/svara i telefon i en liknande hjälm i marschfart?
Tips på lurar/headset?
Jag vet att Henning brukar sitta och snacka telefon i hjälmen. Jag har funderat på det men å andra sidan kan jag ringa tillbaka när jag ser missade samtal.

Det finns idag ett antal bra system med Bluetooth teknik. Det var en test i Bike nr. 2-2009
Brukar ha Moldex proppar om jag vill att tillvaron ska vara KNÄPPTYST(nästan lite obehagligt effektiva.....), men tystnad kan ju lätt bli enformig.
Jag gillar inte riktigt det där med proppar innanför hjälmen. Tycker det sabbar balanskänslan lite.

När jag körde ljudtävlingen i Borlänge, Masträffen (midsommar) för ett par år sen. Då körde jag med proppar för att det dånade så inåt h-e. Men det var ju å andra sidan ingen lång stund eller långa sträckor.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
dman
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: mån jan 26, 2009 17:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

#123 Inlägg av dman »

1. Arai Chaser Frost Black passar bra till min svarta viffer. kostade mer än 10% av vad jag betalade för viffern :lol:
2. Var för mig den skönaste hjälmen, testade alla hjälmar i GBG kändes det som :D
3. Japansk glasfiber som ska tåla det mesta, men det säger väl alla försäljare iof
4. Skapligt tyst iaf jämförelse med min gamla Vertigo LX. Dock lite vindbrus i högre hastigheter.
5. Eftersom jag haft hjälmen ganska kort tid, skulle jag till 100% köpa samma hjälm.
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)

"Ge mig fri fart och fri bensin..."

Skriv svar