Hjälmar (bla Marushin)

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 15, 2009 14:18
Ort: Uppsala/Prag

#46 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:Schuberth C3 är mycket tyst, men brusar en del vid vänsterörat. Kan vara vänsterspegeln som busar. Bruset blir jämnare om jag står upp på bågen. Misstänker att eftersom hjälmen är så tyst i övrigt märks vindvirvlarna mer. Överlag är dock C3:an bättre stoppad map ljud. Vinandet från kamkuggdreven hörs knappt mer... :(

Hjälmen är lätt, mycket lätt. Eftersom den är så lätt har jag inte längre problem med nacken! Mycket nöjd så långt.

Oväntad bonus: Med vit hjälm och reflexväst verkar jag bli tagen för mc-civilpolis. Får oväntat mycket respekt från bilisterna, de tittar både två och tre gånger åt mitt håll och verkar för ovanlighetens skull faktiskt registrera mig!

För att summera, toppenhjälm! :tummenupp
Det kanske det som är medicinen till att synas på en mc, vit hjälm och gul reflex väst som det står Potatis på ;) Visar verkligen hur bilisterna tänker.

Kul att du har hittat en hjälm som inte bara är skön men som också får folk att se dig :)
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#47 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:Det kanske det som är medicinen till att synas på en mc, vit hjälm och gul reflex väst som det står Potatis på ;) Visar verkligen hur bilisterna tänker.

Kul att du har hittat en hjälm som inte bara är skön men som också får folk att se dig :)
Men att man måste gå så långt...? Att inte bli tagen av snuten är det enda som spelar roll? Jäkla människor... :gnissla
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar