Jag har aldrig knäskrapat men har varit mycket nära - utan knäpuck. Det kanske var tur att det inte tog i.
Nya stället som borde komma nu snart har kardborre för puckar, men jag valde att få en skinnlapp över istället eftersom jag tycker det kan se löjligt ut med oskrapade knäpuckar på en touringhoj.
Den har iofs en hel del markfrigång, men om jag gör ett ordentligt nerlägg i en rätt tvär kurva så känns det som om jag kommer att hamna i diket på insidan eftersom jag kanske inte får upp pjäsen igen när kurvan är slut
Nu har jag iofs varit ganska rostig de senaste åren eftersom det mellan 2000 och 2004 nästan inte blev någon hojåkning p.g.a. otur och irriterande problem som kom sig av transportskador, materialfel och liknande efter topprenoveringen/trimningen.
Nu ska allt vara fixat, men nästa steg som jag inte hann med under vintern är att styva upp fjädringen ännu mer.
Hur som helst är det bra att stället är förberett för puckar så jag kan sätta dit dom när jag har en hoj (2:a) som det går att knäskrapa med igen. Sen kommer det bara gälla att lära sig att köra på det sättet igen