Corell tygställ

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Corell tygställ

#1 Inlägg av adrian_vg »

Ångrar lite att jag inte la ner en halv månadslön på ett riktigt goretexställ. Mitt Corellställ med Hitena andasmaterial andas inte så bra... Är fuktig mest jämt, men mest i byxorna runt skrev och knän. Av nån anledning ventileras inte det varma ut.

Vet nån om riktiga andasställ med goretex verkligen andas problemfritt så att man slipper bli blöt inifrån?

Mitt gamla Rukka RVP1 var det 150år sen jag hade på och har glömt hur den funkade. Kan dock inte minnas att jag någonsin blev så blöt så mycket i det stället...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

Re: Corell tygställ

#2 Inlägg av Sälle »

adrian_vg skrev:Ångrar lite att jag inte la ner en halv månadslön på ett riktigt goretexställ. Mitt Corellställ med Hitena andasmaterial andas inte så bra... Är fuktig mest jämt, men mest i byxorna runt skrev och knän. Av nån anledning ventileras inte det varma ut.

Vet nån om riktiga andasställ med goretex verkligen andas problemfritt så att man slipper bli blöt inifrån?

Mitt gamla Rukka RVP1 var det 150år sen jag hade på och har glömt hur den funkade. Kan dock inte minnas att jag någonsin blev så blöt så mycket i det stället...
Naturligtvis så har du inte kläder av bomull på dig under stället för då spelar det ingen roll hur mycket andasmateriel där finns i stället!!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Corell tygställ

#3 Inlägg av adrian_vg »

Sälle skrev:Naturligtvis så har du inte kläder av bomull på dig under stället för då spelar det ingen roll hur mycket andasmateriel där finns i stället!!!
Har t-tröja och shorts. T-shirten är av bomull så det får man väl leva med. Shortsen har de senaste dagarna varit Nike's ACG i nåt plastigt material. Borde inte det fungera? Klädseln (t-tröja och shorts) är vad som är bekvämt att ha på jobbet. Hålla på och byta om där är inte idealiskt.

Är medveten om att bomullskläder suger upp svetten och sen inte släpper ut den, dvs man negerar allt vad andasfunktion heter. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar