En T-ford är även den godkänd att framföra på vägen, även utan bälte...
Jag lägger hellre några kronor extra på hjälm, ryggskydd, kläder i övrigt...
För precis som Gsson skriver: du kan köpa ny hjälm igen....

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Hade en bättre hjälm verkligen hjälpt? Ponera att du kör på en 90-väg och frontalar en bil. Jag tror det är mer sannolikt att du har andra, och fler problem, än att skydda huvudet just då. Faktum är att det antagligen inte är eventuella huvudskador som är största problemet då, utan inre blödningar i kroppen och brutna ben.Tommy Gsson skrev:Skillnaden blir kanske att du kan köpa en ny hjälm! Visserligen så är hjälmarna över lag bättre idag än för 20 år sen, men jag har en gammal klubbkamrat som var med 2 ggr och tog hand om kamrat som krockat med bil, och det som fanns i hjälmen var ingen vacker syn, bägge var döda för att hjälmen inte klarade smällen. Det var billigare plasthjälmar.
T.
Ligger nog en del i det du säger men går ju inte i längden att ha sån typ av tankar....TG skrev: Jag skulle aldrig kunna köpa en biltemahjälm eller motsv till sambon med motiveringen att den "duger de gånger hon åker med" för om något skulle hända - den där tanken i bakhuvudet "tänk om hon haft en bättre hjälm"...
Jag hade inte kunnat förlåta mig själv iaf, men det är bara jag - så nu har jag lagt mitt perspektiv på det![]()
Jag köpte en Biltemahjälm till frun. Mest för att vi inte visste om motorcykling alls var av intresse för henne. Att lägga ner ett par-tre tusen kronor till på ett mer känt märke skulle ha känts helt fel, det var vi båda överens om.HondaVFR skrev:Däremot att köpa Biltema till sambon och är ej tänkbart att kunna ha det själv pga att
man inte tror på konceptet är ju förkastligt