Pinlock imfritt
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Pinlock imfritt
Det här är ingen fråga utan en rekomendation...för att efter att ha köpt ett pinlockvisir och monterat ett sådant så kan man inte göra annat ...den är helt enkelt kanon,jag har retat mig som f-n på imma på visiret och provat alla möjliga "imvätskor",men pinlockvisiret är det som verkligen funkar,köpte mitt hos touringbutiken men dom finns säkert på andra ställen..enkel att montera,men tänk bara på att sätta borrmallen på utsidan,står i den engelska instruktionen ,men det kan vara lätt att förbise ...och använd borrmallen,det blir rätt då,även om det inte ser ut att bli det om man provmäter...som sagt ,,rekomenderas!
vfr 800 -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Det finns en mycket enklare metod och framför allt billigare. Jag har för mig att jag har nämnt den tidigare.
Lite vanligt handdiskmedel på visirets insida, utan vatten. Några droppar, gnid ut tills det blir torrt. Funkar tills nästa eller det blir blött av annan anledning.
Nej det börjar inte löddra i hjälmen om det börjar regna
Lite vanligt handdiskmedel på visirets insida, utan vatten. Några droppar, gnid ut tills det blir torrt. Funkar tills nästa eller det blir blött av annan anledning.

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Jag har aldrig lyckats att få det att bli bra. När jag provade med Yes utan vatten blev det bara en enda gegga som knappt gick att se igenom.Tyrannosaurus skrev:Det finns en mycket enklare metod och framför allt billigare. Jag har för mig att jag har nämnt den tidigare.
"Polerar" du in det med en trasa, eller vad är tricket?
VFR -04:a
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Ehhh? Ja det klart. Försökte du gnida ut det lite med fingrarna och sen kisa mellan ränderna?Davalito skrev:Jag har aldrig lyckats att få det att bli bra. När jag provade med Yes utan vatten blev det bara en enda gegga som knappt gick att se igenom.

Några droppar på en trasa eller ett papper och sen gnida/"polera" med den "våta" sidan tills det är torrt. Vänder du på trasan och torkar bort allt igen så funkar det inte.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Hehe, nja, snarare försökt att få ut ett tunt lager utan att tokgnugga, är rädd att repa visiret. Men nu repade, lite apropå trådstarten, faktiskt ett för löst sittande pinlock (TAJTA TILL PINLOCKET GOTT FOLK!!!) upp visiret för ett tag sedan så det är väl bara att gå loss ordentligt på det.Tyrannosaurus skrev:Ehhh? Ja det klart. Försökte du gnida ut det lite med fingrarna och sen kisa mellan ränderna?Davalito skrev:Jag har aldrig lyckats att få det att bli bra. När jag provade med Yes utan vatten blev det bara en enda gegga som knappt gick att se igenom.
Några droppar på en trasa eller ett papper och sen gnida/"polera" med den "våta" sidan tills det är torrt. Vänder du på trasan och torkar bort allt igen så funkar det inte.
VFR -04:a
Pinlock är en plastskiva som sätts på insidan av visiret. Består av en fuktabsorberande plast som effektivt förhindrar imma.PG skrev:Har läst igenom den tråden nu, förstod dock inte riktigt hur det fungerade med dubbla visir. Är det något innervisir som går snabbt att byta då?
Kan också intyga att det funkar kanon. Enda nackdelen tycker jag är att kanten på pinlocken stör lite i synfältet, men det är det värt.
KTM 400 EXC -09
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Upptäckte ganska snart att min nya hjälm immar rätt bra så jag ska nog sätta pinlock på samtliga visir.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Ja. Läs mer på www.pinlock.comPG skrev: Är det något innervisir som går snabbt att byta då?
VFR750F -92, grön