http://www.mc-hitech.se/index.php?page_ ... cts&cat=14.
Har itne provat den men är lite sugen på att skaffa .. fast frugan vill inte prata när vi åker hoj

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Hej Conseal !Conseal skrev:Ok .. nu har jag testat neckmiken ett par gånger och är glad att jag inte köpt hela kittet. När det ringer så svarar den automatiskt precis som jag ställt in .. men INGEN hör vad jag säger .. jag hör alla klockrent men får skrika halsen av mig för att höras, vilket gör att blir döv i hjälmen.
Ändå har jag inte överdrivet med utrustning ivägen .. en buff ... tanken är bra men i mina ögon fungerar det inte lika bra som utlovat.
Låter intressant för en rimlig peng, utvärdera och återkom med dina åsikter! Säljsnack och reklam vet vi ju alla hur det är...Kenny skrev:Köpte i helgen ett trådlöst intercom från Warm Safe
Jag och en polare använde Cardo Q2 på vår Europa semester i somras.VifferJocke skrev:Använder Cardo Scala Rider Q2. Använder den tillsammans med min Garmin Zumo 550 för röstnavigering, samt till att ta emot samtal från mobilen. Funkar faktiskt klockrent! Ska funka för mc till mc samtal oxå (upp till 500 meter), men har inte provat det.
Vid samtal är det viktigt att micken hamnar precis framför munnen. Men placeras den rätt, så är ljudkvaliten riktigt bra. En polare ringde mig då jag var på hojsemestern. Körde runt 100-110, och han sa att det inte gick o höra att jag åkte hoj. Ett bra betyg!
"Nackdelen" är väl att en del av manicken hamnar på utsidan av hjälmen, vilket kanske inte är sådär jättesnyggt... Men jag tycker fördelarna uppväger den lilla kosmetiska missen.
Sen så håller batteriet inte så jättelänge heller. Iaf inte om man lyssnar på musik (går att lyssna på musik trådlöst från MP3 spelaren i Zumon). Vet man av att man ska köra en heldag (morgon till kväll), bör man endast endast ha den för röstanvisningar från GPS'en, och kortare telefonsamtal.
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=16447
Nej, det kan du nog inte.skyfly skrev:Funderar också på ett headset. Skall snart börja att övningsköra med en kille
och skulle vara bra att kunna ge lite tips om vägval och dyl.
Kan man koppla en pr-radio till Scala headset?
Skulle vara bra då alla inte har samma typ av headset och då kan det visst bli problem med kompabiliteten.