Pairinställningen
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Pairinställningen
Hej, har en fråga här om en VFR 800 vtec 2008. Jag har kollat på olika trådar om det här med flapper å pairventilen, jag har kopplat ur den spärrat flappsen å kortat av snorkeln, men nu funderar jag efter sett olika filmer på nätet, SKA MAN PLUGGA SLANGEN FRÅN VENTILEN IN TILL LUFTBURKEN, ELLER INTE, Å VARFÖR I SÅ FALL? Har även monterat slipon på den!
Re: Pairinställningen
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?blacken skrev:https://johnny.chadda.se/pair-and-flapp ... d-for-vfr/
Om det är "flappern" som du åsyftar "Do the same with the valve itself to protect against dirt finding its way in."Lasseåmål skrev:Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?blacken skrev:https://johnny.chadda.se/pair-and-flapp ... d-for-vfr/
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!blacken skrev:Om det är "flappern" som du åsyftar "Do the same with the valve itself to protect against dirt finding its way in."Lasseåmål skrev:Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?blacken skrev:https://johnny.chadda.se/pair-and-flapp ... d-for-vfr/
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.Lasseåmål skrev: Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
samma här[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]vroom skrev:Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.Lasseåmål skrev: Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Grov slang som går in i luftburken låter i mina öron som vevhusventilation och den får absolut intevroom skrev:Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.Lasseåmål skrev:Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!

Jag kanske är ute och cyklar om det är en helt annan slang som åsyftas i texten ovan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Nej, det är slangen på vänster sida från p—ventilen som jag funderade på, den du tänker på sitter på höger sida, men tack ändå! Jag hat pluggat å kört 600 mil nu å allt fungerar!Tyrannosaurus skrev:Grov slang som går in i luftburken låter i mina öron som vevhusventilation och den får absolut intevroom skrev:Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.Lasseåmål skrev:Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!pluggas. Det är som att be om problem för då kommer motorn att ventilera genom varenda packning, O-ring och packbox istället.
Jag kanske är ute och cyklar om det är en helt annan slang som åsyftas i texten ovan.