Har en suzuki gsx750-83 problemet med hojen är att efter jag legat på högt varv på tex motorväg ca 5000 varv och frikopplar vid avfart så blir tomgången så låg att den dör. För övrigt verkar tomgången ligga hyfsat stabilt omkring 1300 varv.
Någon som stött på likande problem?
Motor dör vid frikoppling från höga varv
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Motor dör vid frikoppling från höga varv
Senast redigerad av Mrj den mån apr 03, 2017 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Tomgångsproblem
Kolla membranen i knasarna och även flottörnivå och nålar/säten, låter som den är lite "inkontinent" i knasarna. en synkning skulle inte heller vara opassande. 1300 Varv är lite för högt, runt 1000-1100 varv ska det vara.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Motor dör vid frikoppling från höga varv
Ok ska försöka mig på att kolla dessa, aldrig mekat förr men ska väl aldrig va för sent att lära sig
Re: Motor dör vid frikoppling från höga varv
Har du den?Mrj skrev:Ok ska försöka mig på att kolla dessa, aldrig mekat förr men ska väl aldrig va för sent att lära sig
https://www.tradebit.com/filesharing.ph ... ual+gsx750
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Motor dör vid frikoppling från höga varv
Nej det har jag inte. Får ta och köpa den. Tack
Re: Motor dör vid frikoppling från höga varv
Eventuellt lokaliserat problemet, en kärvande trottel o nål i förgasare3 som inte riktigt vill gå ner som dom övriga. Inspektera närmare under helgen