750 '94 Lossa och rensa förgasare *LÖST*

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
MagnusFbg
Donator 2016
Inlägg: 54
Blev medlem: lör sep 24, 2011 18:40
Ort: Falkenberg
Kontakt:

750 '94 Lossa och rensa förgasare *LÖST*

#1 Inlägg av MagnusFbg »

Eftersom jag inte lyckats få ordning på bl a hög tomgång genom att köra "italiensk tuning" är jag tvungen att plocka loss förgasarpacket för att försöka rensa för hand. Har redan börjat bli rädd för vad jag ger mig in på, för jag får inte ens loss dem från motorn!

Följer instrux i manual (vfr750F service manual), luftburk borta, gas- och chokewire borta, lossat "insulators", men knasarna sitter helt orubbligt fast. Vad missar jag?
Behöver jag tillägga att jag aldrig gjort detta förr? Som vanligt tacksam för all hjälp...
Senast redigerad av MagnusFbg den mån maj 09, 2016 21:23, redigerad totalt 1 gånger.
***************
VFR 750F '94 - Röd

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#2 Inlägg av blacken »

Dom kan sitta "ganska" bra, bänd med ett lämpligt och kraftigt verktyg typ liten Hagalundsnyckel, Volvojärn eller liknande i bakkant (bakre knasare) där du kan bända utan att skada nå`t, eller bänd mellan insugsgummi/motorblock typ spjärntag i kraftig del av knasarbryggan/motorblock en knasare i taget. När dom bakre har släppt så ta ett rejält tag i hela bryggan och lyft en sida i taget på dom främre knasarna. Och det kan sitta "segt "hela vägen" som det heter. Vid montering så sätt på insugsgummina på knasarna först sedan tryck dit dom främre gummina först (kan hjälpa om man tar ett i taget och att man oljar in gummina på insidan. Sedan så tryck dit dom bakre, kontrollera att alla gummina sitter som dom ska, dra åt slangklämmorna, klart! :)..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
MagnusFbg
Donator 2016
Inlägg: 54
Blev medlem: lör sep 24, 2011 18:40
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#3 Inlägg av MagnusFbg »

blacken skrev: ...liten Hagalundsnyckel, Volvojärn eller liknande i bakkant (bakre knasare) där du kan bända utan att skada nå`t.
Haha, Hagalundsnyckel! Fick tänka lite där. Det gick i varje fall strålande att få loss bryggan. Tack för hjälpen, hade inte vågat använda så pass mycket milt våld utan din hjälp. Lite kusligt var det, men nu står knasarna lösa och väntar på rengöring. :D
***************
VFR 750F '94 - Röd

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#4 Inlägg av Mister »

Kommer du ultraljudstvätta dom?
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

MagnusFbg skrev:Följer instrux i manual (vfr750F service manual), luftburk borta, gas- och chokewire borta, lossat "insulators", men knasarna sitter helt orubbligt fast. Vad missar jag?
Behöver jag tillägga att jag aldrig gjort detta förr? Som vanligt tacksam för all hjälp...
Ibland (som på min) sitter det en skruv mellan luftburken och termostaten, men om du har gått "by the book" så borde allt vara lossat. Följ f.ö. Blackens råd.

När du har dom loss och börjar ta isär lär du se rätt snabbt om det är en massa skit och/eller gegga i flotörhusen.

Jag rekommenderar också att lossa vakuumklockorna och titta till membranen. Dom sitter nog fast lite och tas ur genom att trycka upp trotteln inifrån mycket försiktigt samtidigt som man kan pilla lite med en nagel runt membrankanten. Trotteln och membranen är ihopvulkade och kan inte tas isär.
När dom är loss, kolla mot en lampa så det inte är sprickor eller revor i membranen och innan du monterar ihop kan du spraya lite silikon på dom, både ut och invändigt, det mår gummit bra av och håller längre.

Förgasar- och flotörhusen kan du spraya ganska riktigt med 5-56 i innan du monterar ihop.

Nåt som är viktigt är att inte blanda ihop delarna mellan de olika förgasarna. En enkelt sätt att hålla isär grejerna är att ha fyra små burkar som du markerar 1, 2, 3, 4 som du har att lägga grejerna i.

När det är dags att montera tillbaka gasarna på hojen gäller tre saker.
1. Det var troligen lättare att få loss dom än att få dit dom.
2. Innan du börjar, kolla att gummina är hyfsat mjuka. Om dom är hårda och stela kan det vara läge att köpa nya.
3. När det är dags att få skiten på plats, kom ihåg en sak. Silikonfett är din vän. Ta på ganska rikligt på gummikanterna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
MagnusFbg
Donator 2016
Inlägg: 54
Blev medlem: lör sep 24, 2011 18:40
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#6 Inlägg av MagnusFbg »

Tackar Tyrannosaurus för tipsen. Nej, jag har inte lämnat dem för ultraljud. Har plockat av flottörhusen. Hade väl egentligen väntat mig ett ganska dirty inre, men där var väldigt rent och prydligt. Tyvärr. Det gjorde det mindre hoppfullt att mitt jobb gjort nytta.
Försökt kolla om det är stopp i någon "jet" (vet inte svenska termen på dem, där finns ju tre i varje knasare), men det är så tunna hål att jag inte lyckas trycka genom något tjockare än en 0.2 mm koppartråd i några. Kan dock blåsa genom alla.

Sen har jag börjat tänka, sent omsider. Tänker luft/bränsle-blandning och letar orsaker till att den startar kall utan choke och att tomgången ligger hög, samt att den svarar dåligt på snabbt gaspådrag. Hjälp mig gärna, för jag får inte ihop det.

1. Startar lätt utan choke med kall motor (dör så fort jag använder choke, gäller även varm motor).
Fet blandning, vilket kan bero på att choken inte funkar som den ska. Men den dör ju om jag drar på choke. Det har den aldrig gjort förr. Jag har alltid startat med full choke, för att efter någon halvminut dra ner när tomgången ökat.

2. Svarar dåligt på snabbt gaspådrag (varm motor)
För fet blandning. Vad beror det på i så fall? Igen, choken? Men alltid förr har motorn dött om choken inte varit helt stängd med varm motor.

3. Hög tomgång (cirka 2000 rpm, varm motor)
Fattar inte alls! Som att tomgångsskruven var felställd, men den är ställd så lågt det går. Ställer jag upp ökar tomgång, så skruven tycks funka. Typ som att spjällen inte stänger riktigt?

Jag är lost här...
***************
VFR 750F '94 - Röd

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#7 Inlägg av tersan »

MagnusFbg skrev:Försökt kolla om det är stopp i någon "jet" (vet inte svenska termen på dem, där finns ju tre i varje knasare), men det är så tunna hål att jag inte lyckas trycka genom något tjockare än en 0.2 mm koppartråd i några. Kan dock blåsa genom alla.
Det heter munstycken på svenska. Att göra rent med metallföremål i en förgasare är normalt no-no, du vill verkligen inte få repor eller göra hål större...
MagnusFbg skrev:Sen har jag börjat tänka, sent omsider. Tänker luft/bränsle-blandning och letar orsaker till att den startar kall utan choke och att tomgången ligger hög, samt att den svarar dåligt på snabbt gaspådrag. Hjälp mig gärna, för jag får inte ihop det.

1. Startar lätt utan choke med kall motor (dör så fort jag använder choke, gäller även varm motor).
Fet blandning, vilket kan bero på att choken inte funkar som den ska. Men den dör ju om jag drar på choke. Det har den aldrig gjort förr. Jag har alltid startat med full choke, för att efter någon halvminut dra ner när tomgången ökat.

2. Svarar dåligt på snabbt gaspådrag (varm motor)
För fet blandning. Vad beror det på i så fall? Igen, choken? Men alltid förr har motorn dött om choken inte varit helt stängd med varm motor.

3. Hög tomgång (cirka 2000 rpm, varm motor)
Fattar inte alls! Som att tomgångsskruven var felställd, men den är ställd så lågt det går. Ställer jag upp ökar tomgång, så skruven tycks funka. Typ som att spjällen inte stänger riktigt?

Jag är lost här...
Nu har du ju redan plockat bort förgasarna, men vilka kontroller av länkage och vajrar gjorde du innan? Med tanke på att din italienska tune-up gav en tillfällig förbättring lutar jag åt att du har nåt som kärvar nånstans.
Men nu när du ändå har förgasarna borta är det lika bra att gå igenom dem ordentligt.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

tersan skrev:
MagnusFbg skrev:Försökt kolla om det är stopp i någon "jet" (vet inte svenska termen på dem, där finns ju tre i varje knasare), men det är så tunna hål att jag inte lyckas trycka genom något tjockare än en 0.2 mm koppartråd i några. Kan dock blåsa genom alla.
Det heter munstycken på svenska. Att göra rent med metallföremål i en förgasare är normalt no-no, du vill verkligen inte få repor eller göra hål större...
MagnusFbg skrev:Sen har jag börjat tänka, sent omsider. Tänker luft/bränsle-blandning och letar orsaker till att den startar kall utan choke och att tomgången ligger hög, samt att den svarar dåligt på snabbt gaspådrag. Hjälp mig gärna, för jag får inte ihop det.

1. Startar lätt utan choke med kall motor (dör så fort jag använder choke, gäller även varm motor).
Fet blandning, vilket kan bero på att choken inte funkar som den ska. Men den dör ju om jag drar på choke. Det har den aldrig gjort förr. Jag har alltid startat med full choke, för att efter någon halvminut dra ner när tomgången ökat.

2. Svarar dåligt på snabbt gaspådrag (varm motor)
För fet blandning. Vad beror det på i så fall? Igen, choken? Men alltid förr har motorn dött om choken inte varit helt stängd med varm motor.

3. Hög tomgång (cirka 2000 rpm, varm motor)
Fattar inte alls! Som att tomgångsskruven var felställd, men den är ställd så lågt det går. Ställer jag upp ökar tomgång, så skruven tycks funka. Typ som att spjällen inte stänger riktigt?

Jag är lost här...
Nu har du ju redan plockat bort förgasarna, men vilka kontroller av länkage och vajrar gjorde du innan? Med tanke på att din italienska tune-up gav en tillfällig förbättring lutar jag åt att du har nåt som kärvar nånstans.
Men nu när du ändå har förgasarna borta är det lika bra att gå igenom dem ordentligt.
De där tre punkterna tycker jag snarast låter som om choken har hängt sig eller möjligen som om förgasarna är kraftigt osynkade eller att det går alldeles för fett.

Men som Tersan säger, nu när du har gasarna loss kolla alla länkage och vajrar så allt går lätt.
En annan sak jag tänker på är att något eller några förgasarmembran kan vara trasiga. Som jag skrev ovan, öppna, ta ur och kolla mot en lampa. Just att den inte svarar på gaspådrag och dör kan tyda på det.

Om det skulle vara membranen så bör du veta att nya trottlar är ganska dyra så isf kan det vara idé att köpa från England eller nåt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#9 Inlägg av blacken »

Har du kollat nålventilerna? eller att chokeventilerna stänger ok? alt chokewiren är rätt justerad, är stiften svart eller sotiga, svartsotsryker den vid kraftigt gaspådrag? Symptomen pekar på mycket för mycket soppa och tjuvluft
Spraya med startgas runt knasarna på tomgång och se om varvet ökar (tjuvluft) En brandsläckare redo är att rekommendera...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
MagnusFbg
Donator 2016
Inlägg: 54
Blev medlem: lör sep 24, 2011 18:40
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#10 Inlägg av MagnusFbg »

Jo, visst håller jag med dej. Jag trodde ju att problemet var löst efter min italienska, men sen föll det tillbaka till samma som innan. Vad skulle du gissa är fel, Tersan? Jag vet inte var det kan vara läck nånstans. Inte gärna innan förgasarna, eller? Hur kan jag kontrollera, bortsett från att bara titta?
Alla vajrar verkar löpa bra.
En skum grej jag såg när jag plockade isär var det som i servicemanualen kallas sub air housing innehöll ett före detta filter. Innehåller påminner mer om torkat farinsocker än ett filter. Googlar och förstår att detta är ett filter till luftkylning av vevhuset, eller? Kan det påverka motorns gång på detta sätt?

Fick tipset när jag youtubade att "drive a thin wire through jets". Tack för att du hjälper mig bli klokare. Har dock mycket svårt att tro att en 0,2 mm koppartråd repar mässingen(?) i munstyckena. Den är som ett tjockt hårstrå, och böjer sig typ lika lätt...

Tack, Blacken. Ska kolla detta.
***************
VFR 750F '94 - Röd

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

MagnusFbg skrev:En skum grej jag såg när jag plockade isär var det som i servicemanualen kallas sub air housing innehöll ett före detta filter. Innehåller påminner mer om torkat farinsocker än ett filter. Googlar och förstår att detta är ett filter till luftkylning av vevhuset, eller? Kan det påverka motorns gång på detta sätt?
Det där har jag ingen aning om vad det kan vara. Vevhusventilationen brukar bestå av en oljeavskiljare och en slang som leder tillbaka gaserna in i luftburken. Inga konstiga filter eller nåt.
"Farinsockret" du nämner låter snarast som torkat gegg från ventilationen.

Själv har jag öppnat upp vevhusventilationen helt d.v.s. plockat bort alla extra burkar och kopplat på en slang som först går upp och sen ner. Det enda stället jag hittade där det fanns plats att dra ut slangen var bak vid nummerskylten som jag fästa där med ett litet K&N vevhusventilationsfilter, vilket har lett till många frågor vad filtret är till för som jag har besvarat med olika underhållande svar :popcorn
Hålet i luftburken pluggade jag med en utanpåliggande gummiplugg.

Och som sagt igen, kolla membranen, om du inte redan har gjort det.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
MagnusFbg
Donator 2016
Inlägg: 54
Blev medlem: lör sep 24, 2011 18:40
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#12 Inlägg av MagnusFbg »

Tyrannosaurus skrev:"Farinsockret" du nämner låter snarast som torkat gegg från ventilationen.
Ok. i så fall är filtret som ska vara där helt upplöst eller bortplockat av tidigare ägare. Ska försöka få tag på nytt, kan väl inte vara alltför svårt. Men det toppar ju inte precis försäljningslistan på David Silver...
Tyrannosaurus skrev:Själv har jag öppnat upp vevhusventilationen helt d.v.s. plockat bort alla extra burkar och kopplat på en slang som först går upp och sen ner. Det enda stället jag hittade där det fanns plats att dra ut slangen var bak vid nummerskylten som jag fästa där med ett litet K&N vevhusventilationsfilter, vilket har lett till många frågor vad filtret är till för som jag har besvarat med olika underhållande svar :popcorn
Hålet i luftburken pluggade jag med en utanpåliggande gummiplugg.
Spännande lösning! Kan tänka mig att det lyfter ett och annat frågvist ögonbryn!
Tyrannosaurus skrev:Och som sagt igen, kolla membranen, om du inte redan har gjort det.
Nyfikenheten på om det jag gjort gjorde nån nytta blev för stor igår, så jag började montera ihop igen. Men om det inte funkar som det ska får jag riva igen och lära mig nytt. Då blir det silikonspray på inköpslistan. :banana
***************
VFR 750F '94 - Röd

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#13 Inlägg av Tyrannosaurus »

MagnusFbg skrev:
Tyrannosaurus skrev:"Farinsockret" du nämner låter snarast som torkat gegg från ventilationen.
Ok. i så fall är filtret som ska vara där helt upplöst eller bortplockat av tidigare ägare. Ska försöka få tag på nytt, kan väl inte vara alltför svårt. Men det toppar ju inte precis försäljningslistan på David Silver...
Som sagt, jag har aldrig hört talas om nåt filter i vevhusventilationen, det kanske inte ens behövs. Eller om det kan vara till för att motorn inte ska kasta ur sig olja.
Anledningen till min slangdragning och att den ska gå uppåt först är just av den anledningen. Lång slang förhindrar också det, alternativt kan man låta den gå framåt in i kåpan nånstans om det finns plats. Däremot ska man aldrig låta slangen ha en svacka på mitten eftersom olja då kommer att samlas där.
MagnusFbg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Och som sagt igen, kolla membranen, om du inte redan har gjort det.
Nyfikenheten på om det jag gjort gjorde nån nytta blev för stor igår, så jag började montera ihop igen. Men om det inte funkar som det ska får jag riva igen och lära mig nytt. Då blir det silikonspray på inköpslistan. :banana
Det låter som om du är på väg att göra, eller redan har gjort, samma misstag som jag viewtopic.php?f=13&t=310&start=135 (översta posten)
1. Fixade lite, satt ihop.
2. Fixade lite till, satt ihop.
3. Fixade resten, satt ihop.

Visserligen är det troligen lättare att lyfta förgasarna på VFR än på min som har ramrör ovanför, men det är väl ändå inget som man gör fler gånger än nödvändigt med ett leende på läpparna.

Vad jag fattar, enligt din beskrivning, så har du i princip inte gjort nåt mer än att öppna flotörkopparna, tittat och konstaterat att det var rent. Om du inte har gjort nåt mer än det så kommer hojen förmodligen inte att gå bättre än den gjorde innan.

Jag är medveten om att stjärnskruvarna som håller locken och flotörkopparna brukar sitta som berget om dom inte har varit loss tidigare. Så en sak jag gjorde i samband med första gången jag hade loss förgasarna för många år sen när jag monterade Dynojet kit var att byta alla små stjärnor till insex.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
MagnusFbg
Donator 2016
Inlägg: 54
Blev medlem: lör sep 24, 2011 18:40
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#14 Inlägg av MagnusFbg »

Jo'rå, så är det nog. Jag har väl egentligen ganska låga förhoppningar om att problemet ska vara löst. Precis som du säger har jag inte hittat det jag letade efter (dvs märkbar skit i förgasarna). Visst, någon liten beläggning har jag hittat inne i kopparna, och kanske har jag lyckats blåsa bort något ur något munstycke.

Sen är det grejen med filtret som kallas "sub-air filter". Jag har googlat runt mycket, och det är spännande hur lite (och olika!) info det finns. När jag satte ihop följde jag slangen från filtret och den går inte alls till motorblocket som jag sa tidigare. Den går in mot förgasarbryggan till en koppling där den förgrenas (förmodligen leds luft till alla knasare). På bild från servicemanualen ser man slangen (#17) från filtret gå in mellan bakre förgasarna, dela upp sig och gå in strax under svarta toppen på förgasaren (innanför där sitter membranen som har att göra med vakuum-grejen, eller hur?).
sub-air_1.jpg
sub-air_1.jpg (123.76 KiB) Visad 11851 gånger
http://www.cmsnl.com: "Replacing this consumable in line with the service schedule will help the volume of Fuel-Air ratio remains at its optimum setting. A clogged up Filter, which happens surprisingly quickly in dry dusty climates, will result in an engine running too rich, not causing damage in the short term, but taking the edge off performance, and especially affecting economy."
Det låter ju inte som att det förklarar mitt problem, eftersom filtret inte var igensatt. Filtret var mer eller mindre borta, och då borde det bli motsatt effekt, att den går snålt, eller?
Hur som ska jag till lokala handlaren om köpa ett standardfilter och klippa till, på med lite WD-40. Förhoppningsvis blir det provstart efter helgen, hör av mig om resultat.
***************
VFR 750F '94 - Röd

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: 750 '94 Lossa och rensa förgasare

#15 Inlägg av Tyrannosaurus »

MagnusFbg skrev:Sen är det grejen med filtret som kallas "sub-air filter". Jag har googlat runt mycket, och det är spännande hur lite (och olika!) info det finns. När jag satte ihop följde jag slangen från filtret och den går inte alls till motorblocket som jag sa tidigare. Den går in mot förgasarbryggan till en koppling där den förgrenas (förmodligen leds luft till alla knasare). På bild från servicemanualen ser man slangen (#17) från filtret gå in mellan bakre förgasarna, dela upp sig och gå in strax under svarta toppen på förgasaren (innanför där sitter membranen som har att göra med vakuum-grejen, eller hur?).
Ok! Det stämmer nog. Tänkte själv inte på den slangen som är en slags avluftning till knasarna. Men att det skulle sitt nåt slags filter i den :?:

På min hoj sitter den slangen kopplat till ett förgrenande rörsystem kopplad på alla knasarna (tror jag) sen går slangen rakt ut i luften. Inget filter, ingenting, utan bara en slangbit som hänger där.
Det här gjorde mig lite nyfiken så jag ska gå ner och titta idag för tanken och luftburken är inte monterade än så det går att se

Exakt vad slangen och avluftningen är till för vet jag inte, men jag tror att det har nåt med vakuumet att göra. När jag monterade Dynojet fick jag rådet att tas bort slangen, alltså bara haka av den från sin nippel. Jag gjorde aldrig det och det verkar inte ha påverkat nåt.

Den är ju som du sa kopplad till en förgrening, men vart går den sen på din hoj? Eller var börjar den? (beroende på hur man tänker)
Frågan är vad som skulle hända om du öppnade den helt?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar