Re: Bränsletryck VFR 750 RC36 -90
Postat: tis maj 22, 2018 17:29
Det där, får du mer än gärna "utveckla" eller förklara "lite" närmare?den skar temporärt
Det där, får du mer än gärna "utveckla" eller förklara "lite" närmare?den skar temporärt
På min modell användes bensinen som kylvätska. Plast utvidgas när den blir varm. Med små toleranser "skär" även en bränslepump med plastskovlar mot ytterhöjlet, när bensinen inte längre når upp över de snurrande bladen för att kyla.blacken skrev:Det där, får du mer än gärna "utveckla" eller förklara "lite" närmare?den skar temporärt
Det låter som att det är en impellerpump. Det är väl sprut på den österrikiska? Och det klart, då duger den inte med en membranpump som på VF och VFR före FI.adrian_vg skrev:På min modell användes bensinen som kylvätska. Plast utvidgas när den blir varm. Med små toleranser "skär" även en bränslepump med plastskovlar mot ytterhöjlet, när bensinen inte längre når upp över de snurrande bladen för att kyla.blacken skrev:Det där, får du mer än gärna "utveckla" eller förklara "lite" närmare?den skar temporärt
På tal om goodwill måste jag berätta en intressant episod som iofs är OT men det är kort.En del med nya hojar fick en ny likadan pump på goodwill, som senare också dog av samma skäl.
Korrekt, insprutning. Var mest en sidokommentar. Beklagar OT.Tyrannosaurus skrev:Det låter som att det är en impellerpump. Det är väl sprut på den österrikiska? Och det klart, då duger den inte med en membranpump som på VF och VFR före FI.
Ah, efter den där japanska tillverkaren? Tata? Tatra?På tal om goodwill måste jag berätta en intressant episod som iofs är OT men det är kort.
Jag fick ett brev från generalagenten för mitt tyska bilmärke: "Vi vill byta de främre krockkuddarna i din bil".
Eh, det är en -02:a, men ok, jaha, tack så mycket. Det kallar jag goodwill på en 16 år gammal bil som iofs bara var 8 år när jag var nere i Deutschland och köpte den direkt av första ägaren, men ändå.
Om du tänker på Tatra eller Tatraplan som den egentligen hette så var den rysk och livsfarlig med nada väghållning.adrian_vg skrev:Ah, efter den där japanska tillverkaren? Tata? Tatra?
Jag vet.
Okej, när man säger att en teknisk mockatjofräs har "Skurit" så betyder det att den har defenetivt lunchat. Så begreppet "skära temporärt" inte riktigt stämmer i överens med vad det igentligen betyder. Eller enklare uttryckt antingen så skär en meckatjofräs, eller så gör den det inte.adrian_vg skrev:På min modell användes bensinen som kylvätska. Plast utvidgas när den blir varm. Med små toleranser "skär" även en bränslepump med plastskovlar mot ytterhöjlet, när bensinen inte längre når upp över de snurrande bladen för att kyla.blacken skrev:Det där, får du mer än gärna "utveckla" eller förklara "lite" närmare?den skar temporärt
Enl vissa var det ett materialfel på skovlarna, som gjorde att de svällde för mycket.
Det stora österrikiska märket vars namn inte ska nämnas fick bukt med problemet till slut, men det satt långt in...
Många skaffade tredjepartspumpar och fixade problemet på så vis definitivt.
En del med nya hojar fick en ny likadan pump på goodwill, som senare också dog av samma skäl.
Måste börja använda uttrycket "tjofräs" i olika varianter istället, det låter roligare än detaljerade namn på grejernablacken skrev:Okej, när man säger att en teknisk mockatjofräs har "Skurit" så betyder det att den har defenetivt lunchat. Så begreppet "skära temporärt" inte riktigt stämmer i överens med vad det igentligen betyder. Eller enklare uttryckt antingen så skär en meckatjofräs, eller så gör den det inte.
Det finns ingen "medelväg" så att säga. Vad du kan säga i specifikt fall, är att soppomofräsen värmenypte vid låg bränslenivå.