Har köpt en Actionkamera med olika medföljande fästen,nu skulle jag vilja ha tips på var det är bra att fästa den?
Jag har inget utrymme på styret, förutom ovanpå kopplingsvätske-behållaren. (har egentillverkat fäste till GPS på bromsidan)
Finns det risk för skakiga bilder om jag sätter den på kåpglaset ?
Placera fäste?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Placera fäste?
- Bilagor
-
- Actionkamera.jpg (34.9 KiB) Visad 6495 gånger
-
- Fästen.jpg (42.77 KiB) Visad 6495 gånger
"Var o en blir salig på sin fason "
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Re: Placera fäste?
Helt klart. Det är få ställen som garanterar skakfri bild .. Tanken är nog lättast att sätta på eller hjälmen. Runt en backspegel borde också gå men sedan är det lite tricksigt.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Jag försökte allt möjligt på min VFR 750 1993. Till slut monterade jag den under strålkastaren, borrade och monterade fästet där.
Kört så två säsonger nu, annnars är enda alternativet hjälmen menar jag i alla fall, men min nacke tycker att hjälmen är nog tung ändå och det ökade luftmotståndet jag fick med kameran på den gillade jag inte.
Kört så två säsonger nu, annnars är enda alternativet hjälmen menar jag i alla fall, men min nacke tycker att hjälmen är nog tung ändå och det ökade luftmotståndet jag fick med kameran på den gillade jag inte.
insu
- mikaeljohansson
- Medlem
Jag har också skaffat mig en kamera nu, provade lite olika ställen och tyckte nog att framför kåpan gav den bästa vinkeln!
använde bara dom befintliga skruvhålen till kåpan enligt bilden.
Vilken häpnadsväckande kvalité dom små kamerorna presterar!! jag skapade en kanal på youtube här http://youtu.be/7O0GjaXfRSo så kan man se resultatet, det är bara råfilen direkt ur kameran utan någon som helst redigering men youtube bildstabilisering som dom föreslår är pålagd, det blev en liten men märkbar förbättring med den. annars blev det förvånansvärt stabil filmning med gopron, jag trodde det skulle vara problem med skakningar mer, beror nog på den kraftiga vidvinkeln! Provade även att sätta den bak vid packväskfästet och inte ens där var det mycket, men fjädringen orsakade en del om vägen var gropig.
Kul grej det här tycker jag! skall försöka redigera med deras Gopro studio som verkar fullt med möjligheter när jag filmat mer material, men det får vänta till våren, det är ju 3 låååånga måndader kvar. Mvh Micke
1080 wide 24 fps läge använde jag, det fanns ju betydligt högre att välja men det blir kanske inte bättre än bra och skapar jättefiler, har någon rekommendation vad som är bästa val? det verkar finnas en del som har erfarenhet här på forumet Tack
använde bara dom befintliga skruvhålen till kåpan enligt bilden.
Vilken häpnadsväckande kvalité dom små kamerorna presterar!! jag skapade en kanal på youtube här http://youtu.be/7O0GjaXfRSo så kan man se resultatet, det är bara råfilen direkt ur kameran utan någon som helst redigering men youtube bildstabilisering som dom föreslår är pålagd, det blev en liten men märkbar förbättring med den. annars blev det förvånansvärt stabil filmning med gopron, jag trodde det skulle vara problem med skakningar mer, beror nog på den kraftiga vidvinkeln! Provade även att sätta den bak vid packväskfästet och inte ens där var det mycket, men fjädringen orsakade en del om vägen var gropig.
Kul grej det här tycker jag! skall försöka redigera med deras Gopro studio som verkar fullt med möjligheter när jag filmat mer material, men det får vänta till våren, det är ju 3 låååånga måndader kvar. Mvh Micke
1080 wide 24 fps läge använde jag, det fanns ju betydligt högre att välja men det blir kanske inte bättre än bra och skapar jättefiler, har någon rekommendation vad som är bästa val? det verkar finnas en del som har erfarenhet här på forumet Tack
- Bilagor
-
- 2014-01-01 11.45.42.jpg (132.5 KiB) Visad 6475 gånger
-
- 2014-01-01 11.45.43.jpg (168.1 KiB) Visad 6475 gånger
1991 VFR750 vit "Blondie"
--- "Om någonting fungerar, plocka isär för att ta reda på varför" ----
--- "Om någonting fungerar, plocka isär för att ta reda på varför" ----
- jenshenrik
- Medlem
- Kontakt:
Re: Sv: Placera fäste?
Jeg har monteret en 25mm RAM-Mount kugle med M6 bolt på venstre spejl med en 75mm arm og en kugle med 1/4" bolt i gevindet i kameraet.
På billedere ser du to typer kameraer, men det samme "monteringskit".
(Xdreeme CAM og Drift Innovation HD Ghost)
Når armen og kameraet ikke er monteret, ser man kun en diskret, sort kugle
Betjening er med venstre hånd og relativ sikker...
På billedere ser du to typer kameraer, men det samme "monteringskit".
(Xdreeme CAM og Drift Innovation HD Ghost)
Når armen og kameraet ikke er monteret, ser man kun en diskret, sort kugle
Betjening er med venstre hånd og relativ sikker...
- Bilagor
-
- uploadfromtaptalk1388591505694.jpg (86 KiB) Visad 6464 gånger
-
- uploadfromtaptalk1388591489416.jpg (80.72 KiB) Visad 6464 gånger
- jenshenrik
- Medlem
- Kontakt:
Re: Sv: Placera fäste?
Her ser man kuglen. Spejle er fra VFR800 RC46 år 2000/2001.