Någon som vet vilken (inner)gänga det är på svänghjulet på en RC07??
Nog samma på RC09..
Funderar på BT:s svänghjulsavdragarsats (pust!) nr 82-752.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Ve ... lar-82752/
Förstora bilden ser man bättre.
Gänga på svänghjul?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
Gänga på svänghjul?
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
VF750C --82-83
Re: Gänga på svänghjul?
Kollar när jag kommer hem i morgon men om jag inte minns helt galet m18*1,5 MVH W
- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
M18? så litet?wargen skrev:Kollar när jag kommer hem i morgon men om jag inte minns helt galet m18*1,5 MVH W
Har en massakrerad motor (lossnad ventilspindel, hål i kolv, krökta stakar, toppen, ja fundera själv..

(Om nån undra, det är inte motorn till nån av mina hojar, bara en res delsmotor jag fått..)
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
VF750C --82-83
Hej, har inget sånt svänghjul kvar, men om du tar ett skjutmått och mäter i hålet så kan jag hjälpa dig vilken det är. MVH
- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
Problemet löst.
Tittade nu riktigt noga på svänghjulet (hade sett fel i höstmörkret) och hittade sedan en helt ny dubbelsidig avdragare för svänghjul på hyllan. Köpt för något helt annat ändamål, en moppe tror jag...
Gängan är M22x1.5
Kitet hade fö gängorna M22 resp M26 x1.5
Imorgon tas allt itu sen kan jag slänga blocket..Äntligen.
Tack ändå..

Tittade nu riktigt noga på svänghjulet (hade sett fel i höstmörkret) och hittade sedan en helt ny dubbelsidig avdragare för svänghjul på hyllan. Köpt för något helt annat ändamål, en moppe tror jag...
Gängan är M22x1.5
Kitet hade fö gängorna M22 resp M26 x1.5
Imorgon tas allt itu sen kan jag slänga blocket..Äntligen.
Tack ändå..
VF750C --82-83
VF750C --82-83