Klockan nollställs
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Klockan nollställs
Eftersom jag bara haft min vfr i 3 dagar så har jag en liten fånig fundering.
Har märkt att klockan i displayen nollställer sig själv över natten ....
varje gång jag ska ut så är den 1 .. har någon nen bra förklaring på varför och kanske åtgärdstips ?
//C
Har märkt att klockan i displayen nollställer sig själv över natten ....
varje gång jag ska ut så är den 1 .. har någon nen bra förklaring på varför och kanske åtgärdstips ?
//C
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Kan det vara så jävligt att det sitter ett litet batteri i själva klockan för att driva när tändningen är avslagen eller batteriet tas ur och att det är slut? Alltså ungefär som klockan i mobiler eller BIOS batteriet i en dator kan ta slut.
Det verkar ju overkill så det heter duga, för vad gör det att klockan stannar när man tar ur batteriet på vintern? Men man vet aldrig hur Honda tänker, kolla saken.
Det verkar ju overkill så det heter duga, för vad gör det att klockan stannar när man tar ur batteriet på vintern? Men man vet aldrig hur Honda tänker, kolla saken.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Nej så är det nog inte, klockan dör när man tar bort kablarna från batterietTyrannosaurus skrev:Kan det vara så jävligt att det sitter ett litet batteri i själva klockan för att driva när tändningen är avslagen eller batteriet tas ur och att det är slut? Alltså ungefär som klockan i mobiler eller BIOS batteriet i en dator kan ta slut.
Hojen såld
Det gör min med. Men varför ska du ta ur batteriet så ofta?Andersson skrev:
Nej så är det nog inte, klockan dör när man tar bort kablarna från batteriet
Men jag fattade ditt problem som att klockan nollas mellan körningarna.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Ofta? Man tar ur batteriet på vintern. Men å andra sidan, om man inte ska göra något med hojen kan man kolla vattenivån, koppla in en CTEK laddare och låta "skiten" ståQwerty skrev:Det gör min med. Men varför ska du ta ur batteriet så ofta?Andersson skrev:Nej så är det nog inte, klockan dör när man tar bort kablarna från batteriet

Det var så jag också fattade det, därav min fråga om klockbatteri (om BIOS batteriet på datorn är slut så stannar klockan så fort man stänger av). Men så var det tydligen inte, då får man leta felet på annat håll. Glapp någonstans? Överlast så klockan slås ut när man trycker på startknappen? Tja?Men jag fattade ditt problem som att klockan nollas mellan körningarna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Conseal
- Kontakt:
Litet förtydligande då ..
Köpte hojen i lördags .. ställde klockan i söndags .. när jag skulle åka igen idag tisdag så var klockan nollad.
Nej batteriet har inte varit frånkopplat .. och den startar precis som man kan önska sig.... blir ganska jobbigt om man måste ställa klockan varje morgon .. armbandsuret är ganska osynligt under stället och det är bra att veta hur man ligger till i vägrenen
Får se hur det ser ut imorgon bitti
//C
Köpte hojen i lördags .. ställde klockan i söndags .. när jag skulle åka igen idag tisdag så var klockan nollad.
Nej batteriet har inte varit frånkopplat .. och den startar precis som man kan önska sig.... blir ganska jobbigt om man måste ställa klockan varje morgon .. armbandsuret är ganska osynligt under stället och det är bra att veta hur man ligger till i vägrenen

Får se hur det ser ut imorgon bitti

//C
- Conseal
- Kontakt:
Visade sig att klockan gick rätt i morse
så nu är det bara att hålla tummarna och förvänta sig att det händer igen 

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.