... någon som gjort det? Är det så svårt som det ser ut när man kollar i servicemanualen? Nån som kan lägga till ett s i rubriken... pedalstället stavar ju fel...
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
HondaHasse skrev:... någon som gjort det? Är det så svårt som det ser ut när man kollar i servicemanualen? Nån som kan lägga till ett s i rubriken... pedalstället stavar ju fel...
Pröva. Gör en guide! 8*) Borde lufta svartviffen också, men börjar nog med kopplingen för att komma i stämning.
En reflektion; mekmanualen påstår att bakre bromsoket måste av för att man ska komma åt att lufta. Jag misstänker att man ev skulle kunna slippa det om man ansluter en lite längre luftningsslang med en bakventil á la Biltemas mc-luftningsventil. Lite mindre jobb så tror jag, om man slipper demontera prylarna.
Ett "s" var??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mister skrev:Jag funderade innan på samma sak...sen kom beslutet. Jag lämnar in på service.
Tusan också! Vem ska bli först att prova hemma och dokumentera? 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tror jag skall testa när jag ändå skall riva allt annat.
Så får vi se hur det går.
Återkommer ang resultat (med eller utan broms ) dock dröjer det nog nån vecka till.
Donner skrev:Tror jag skall testa när jag ändå skall riva allt annat.
Så får vi se hur det går.
Återkommer ang resultat (med eller utan broms ) dock dröjer det nog nån vecka till.
Heja Donner, han är mannen!!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Donner skrev:Tror jag skall testa när jag ändå skall riva allt annat.
Så får vi se hur det går.
Återkommer ang resultat (med eller utan broms ) dock dröjer det nog nån vecka till.
Heja Donner, han är mannen!!
Hatar att lämna iväg grejor om jag kan göra det själv
Nu har jag lämnat iväg en del på lack och det stör mig lite jag har ju en eldriven färgspruta
men jag får nog känna mig slagen där.
Donner skrev:Tror jag skall testa när jag ändå skall riva allt annat.
Så får vi se hur det går.
Återkommer ang resultat (med eller utan broms ) dock dröjer det nog nån vecka till.
Se till o skaffa en vacumpump när du luftar(byter) oljan i dualsystemet, går nämligen inte att pumpa fram enligt mc-meken
Donner skrev:Tror jag skall testa när jag ändå skall riva allt annat.
Så får vi se hur det går.
Återkommer ang resultat (med eller utan broms ) dock dröjer det nog nån vecka till.
Se till o skaffa en vacumpump när du luftar(byter) oljan i dualsystemet, går nämligen inte att pumpa fram enligt mc-meken
HondaHasse skrev:När du har provat och lyckats så kommer jag till dig så lär du mig hur jag ska göra
Lyckas du inte så kommer jag inte!
Haha okej ja det går bra, jag ger mig inte i första taget
Lyckas jag mot all förmodan inte så kan du ju komma på kaffe och begrunda förödelsen och se hur man INTE skall göra
HondaHasse skrev:Den inbjudan kan man ju inte motstå!! Tar med mig kaffebröd!
Hehe du får komma på kaffe även om jag lyckas....jag har läst på nu hur man skall göra och det är inga problem, det fixar vi...jag meckar och du tittar på och äter kaffebröd. Man skulle tydligen vara två vid luftning av vänster framok (bakre krets) då oket skall hållas i 15 graders lutning. Vacumpump(stavning) behövde man tydligen bara om man bytt nåt i systemet och fått in luft på nåt skumt ställe, har dock en ifall det skulle behövas.
Skall gå att byta vätska på traditionellt sätt om man gör allt i rätt ordning.
Edit: Du får hålla i kameran och dokumentera allt så lägger vi in en guide sen
Fransson skrev:Återkommer ang resultat (med eller utan broms ) dock dröjer det nog nån vecka till.
Se till o skaffa en vacumpump när du luftar(byter) oljan i dualsystemet, går nämligen inte att pumpa fram enligt mc-meken[/quote]
Enl Haynes ska det inte behövas. Vad gäller?? 8-S
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
HondaHasse skrev:Den inbjudan kan man ju inte motstå!! Tar med mig kaffebröd!
Hehe du får komma på kaffe även om jag lyckas....jag har läst på nu hur man skall göra och det är inga problem, det fixar vi...jag meckar och du tittar på och äter kaffebröd. Man skulle tydligen vara två vid luftning av vänster framok (bakre krets) då oket skall hållas i 15 graders lutning. Vacumpump(stavning) behövde man tydligen bara om man bytt nåt i systemet och fått in luft på nåt skumt ställe, har dock en ifall det skulle behövas.
Skall gå att byta vätska på traditionellt sätt om man gör allt i rätt ordning.
Edit: Du får hålla i kameran och dokumentera allt så lägger vi in en guide sen
Japp! Så fort jag har fått ihop alla kåpor och dylikt så kommer jag så provar vi. Det går ju både buss och tåg hem
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden