Justera tändning VFR 93
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Justera tändning VFR 93
Tror att tändningen står fel på min VFR 93, den misständer, är det svårt att ställa in?
insu
Vanligtvis orsakar inte felställd tändning misständningar....då får den stå mycket fel.
Tror mer på stift ,tändhattar eller kablar.
Är det problem på tomgång eller under körning?
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Donner skrev:Vanligtvis orsakar inte felställd tändning misständningar....då får den stå mycket fel.
Den missar mest vid 5800 varv och uppåt, men går ojämnt även på lägre varvtal
Har rengjort förgasare i ultraljudstvätt.
Bytt tändstift, kablar, tändspolar och tändstiftshattar.
Bytte i går CDI box eftersom jag blev övertalad att det var den,så nu har jag ingen annan idè än tändinställningen.

insu
Ventiler
Vad kan vara felet bara snurrar i skallen nu, hur blir det om någon(ra) ventiler inte hänger med??insu skrev:då jag lämnade in den för att rengöra förgasarna för detta fel så synkades deMister skrev:När synkade du förgasarna senast?
insu
Re: Ventiler
det tickar mera och effekten blir sämre men den ska inte misstända om nu spelet är för stort, är det för litet så kan det bli kompressionsförlust och skapa mycket stora bekymmer men det ser du på ett komp prov, hur såg/ser stiften ut?insu skrev:Vad kan vara felet bara snurrar i skallen nu, hur blir det om någon(ra) ventiler inte hänger med??insu skrev:då jag lämnade in den för att rengöra förgasarna för detta fel så synkades deMister skrev:När synkade du förgasarna senast?
Re: Ventiler
Stiften var fina, men bytte dem ändå. Ska ta ett kompressionsprov trots att det är svårt att komma till där.Jimmy.S skrev:det tickar mera och effekten blir sämre men den ska inte misstända om nu spelet är för stort, är det för litet så kan det bli kompressionsförlust och skapa mycket stora bekymmer men det ser du på ett komp prov, hur såg/ser stiften ut?insu skrev:Vad kan vara felet bara snurrar i skallen nu, hur blir det om någon(ra) ventiler inte hänger med??insu skrev: då jag lämnade in den för att rengöra förgasarna för detta fel så synkades de
insu