Tomgångsproblem 800 -01
Postat: sön maj 30, 2010 18:37
Jag upptäckte ett problem på nya hojen. Tomgången är ganska hög och justera ner den skall väl inte vara några problem men tji fick jag.
Om man tittar på bilden så i den röda ringen ligger inte stoppklacken emot skruven. Jag har sett att stången (vid pilen) går in under luftburken till en dosa, drar man i stången så är den fjäderbelastad. I dosan sitter det två ganska grova slangar, var går dom?
Problemet är att om detta skall vara en tomgångshöjare vid kall motor så släpper den aldrig och då får man en tomgång på 2500rpm varm motor.
Nu har jag justerat den manuellt på dom små muttrarna som man ser på bilden, dock har jag då ingen tomgångshöjning kall motor men normal tomgång varm motor.
Nån som har en aning vad som kan vara felet, är det dosan som pajat? Vart går dom 2 grova slangarna som sitter i dosan?
Hur är det tänkt att den skall funka?
Vad har ni andra för tomgångsvarv kall/varm motor?
VFR 800 -01
Mvh jocke
Om man tittar på bilden så i den röda ringen ligger inte stoppklacken emot skruven. Jag har sett att stången (vid pilen) går in under luftburken till en dosa, drar man i stången så är den fjäderbelastad. I dosan sitter det två ganska grova slangar, var går dom?
Problemet är att om detta skall vara en tomgångshöjare vid kall motor så släpper den aldrig och då får man en tomgång på 2500rpm varm motor.
Nu har jag justerat den manuellt på dom små muttrarna som man ser på bilden, dock har jag då ingen tomgångshöjning kall motor men normal tomgång varm motor.
Nån som har en aning vad som kan vara felet, är det dosan som pajat? Vart går dom 2 grova slangarna som sitter i dosan?
Hur är det tänkt att den skall funka?
Vad har ni andra för tomgångsvarv kall/varm motor?
VFR 800 -01
Mvh jocke