Hur ska man göra egentligen, så att det blir snyggt också? Finns det nån howto någonstans som ni känner till? Kollade på Svenska Offroadentusianternas hemsida, men inget relevant dök upp.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Handtagsgummit började snurra på styret efter förra veckans regn. När jag kollade under gummit var det ett tjockt lager klibbig tejp som rullat upp sig. Pillade bort det och tvättade rent både styre och handtag, men gummit snurrade ändå. Provade sen att naja handtagsgummit i ändarna, men då snurrade det fortfarande en bit på mitten, så jag beslutade att naja hela handtagen i ett spiralmönster.lotek skrev:Vad har du gjort och varför?? Bild tack..Jag är inte riktigt med på vad du menar...lossnar handtagsgummit eller? Klister är väl vad man brukar använda, eller rulla på det på, ehh välkänt manèr..
Använde du nåt speciellt sorts kontaktlim?Göingen skrev:Har provat en gång själv och det funkade till viss del. Dock inte lika bra som kontaktlim.
Ska skaffa, bara inte just nu. Vill hitta tjocka släta gummin, vilket är minst sagt svårt...Tommy Gsson skrev:Nya handtag? 100:-.
Minns inte riktigt, det var nog vanligt standard kontaktlim. Som vanligt vid all limning så är det viktigt att ytorna är rena från fett och olja, men det visste ni redan...adrian_vg skrev:Använde du nåt speciellt sorts kontaktlim?Göingen skrev:Har provat en gång själv och det funkade till viss del. Dock inte lika bra som kontaktlim.
Jag har kört med dessa tycker dom är riktigt sköna. Dock så gillar ju inte alla att det står VFR men sånt skiter jag i så länge som dom är sköna.adrian_vg skrev:Använde du nåt speciellt sorts kontaktlim?Göingen skrev:Har provat en gång själv och det funkade till viss del. Dock inte lika bra som kontaktlim.
Ska skaffa, bara inte just nu. Vill hitta tjocka släta gummin, vilket är minst sagt svårt...Tommy Gsson skrev:Nya handtag? 100:-.
Pimpvarning!lakrissmurfen skrev:Jag har kört med dessa tycker dom är riktigt sköna. Dock så gillar ju inte alla att det står VFR men sånt skiter jag i så länge som dom är sköna.
Jag sa aldrig att jag gillade dem. Men om man är säg 20 år yngre så sitter nog de där handtagen som en smäck.tersan skrev:Jag hade på känn att du skulle gilla dem...
Du kan få låna lite svart spry färg av migadrian_vg skrev:Jag sa aldrig att jag gillade dem. Men om man är säg 20 år yngre så sitter nog de där handtagen som en smäck.tersan skrev:Jag hade på känn att du skulle gilla dem...Själv föredrar jag svarta handtag.
Tack för erbjudandet.lakrissmurfen skrev:Du kan få låna lite svart spry färg av migadrian_vg skrev:Jag sa aldrig att jag gillade dem. Men om man är säg 20 år yngre så sitter nog de där handtagen som en smäck.tersan skrev:Jag hade på känn att du skulle gilla dem...Själv föredrar jag svarta handtag.