Då var klockan så mycket så alla har stängt och gått hem.. SÅ jag fick knata sakta hem

Någon som har ett förslag vad som kan vara fel??
Ger snart upp och köper en ny hoj....
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Har du kontrollerat laddningen?lakrissmurfen skrev: Någon som har ett förslag vad som kan vara fel??
Nej jag har inte hunnit kolla laddningen, hojen står mitt i centrala Pragmator skrev:Har du kontrollerat laddningen?lakrissmurfen skrev: Någon som har ett förslag vad som kan vara fel??
Kan det vara så att laddningsregulatorn är trasig.
När brann säkringen andra gången, före eller efter du slog på tändningen.
Ja verkligen super glad att jag bor i Tjeckien, dom var och hämtade upp hojen idag och han kollade snabbt och jag sa vad som var fel.tersan skrev:Verkar som om du har en otursperiod just nu...
Har det läckt vätska från batteriet så misstänker man onekligen överladdning. När sen säkringen går direkt så bör det vara kortis nånstans. Tur i oturen är att du verkar ha tillgång till en bra verkstad på nära håll.
Med deras timpriser så är det onekligen inte lönt att skruva själv... dessutom är väl ölen både billig och god, så då kan man sätta sig på nåt trevligt ställe under tiden hojen fixas.lakrissmurfen skrev:Ja verkligen super glad att jag bor i Tjeckien, dom var och hämtade upp hojen idag och han kollade snabbt och jag sa vad som var fel.tersan skrev:Verkar som om du har en otursperiod just nu...
Har det läckt vätska från batteriet så misstänker man onekligen överladdning. När sen säkringen går direkt så bör det vara kortis nånstans. Tur i oturen är att du verkar ha tillgång till en bra verkstad på nära håll.
Han trodde att det hela skulle kosta runt 1200 sek som mest men att dom ringer innan dom byter något.
Som sagt är ganska så grön inom hoj världen men tycker att MAX 1200 sek för att fixa ett el fel är ganska bra eller??![]()
tur att arbetskraft inte är värderat här i Tjeckien
´tersan skrev:Med deras timpriser så är det onekligen inte lönt att skruva själv... dessutom är väl ölen både billig och god, så då kan man sätta sig på nåt trevligt ställe under tiden hojen fixas.lakrissmurfen skrev:Ja verkligen super glad att jag bor i Tjeckien, dom var och hämtade upp hojen idag och han kollade snabbt och jag sa vad som var fel.tersan skrev:Verkar som om du har en otursperiod just nu...
Han trodde att det hela skulle kosta runt 1200 sek som mest men att dom ringer innan dom byter något.
Som sagt är ganska så grön inom hoj världen men tycker att MAX 1200 sek för att fixa ett el fel är ganska bra eller??![]()
tur att arbetskraft inte är värderat här i Tjeckien
Hmm.. Längtar till Prag... Har varit där fyra ggr i slutet av April. Åker väl nästa år igen hoppas jag.lakrissmurfen skrev:Ja det ska ju bli mellan 26-32 grader och sol i helgen så det blir nog någon av oaserna i stan och dricka en stor stark (11 SEK) eller kanske till och med en rom & cola
Hör av dig om du gör det, så ska jag visa mina favorit ställenHondaHasse skrev:Hmm.. Längtar till Prag... Har varit där fyra ggr i slutet av April. Åker väl nästa år igen hoppas jag.lakrissmurfen skrev:Ja det ska ju bli mellan 26-32 grader och sol i helgen så det blir nog någon av oaserna i stan och dricka en stor stark (11 SEK) eller kanske till och med en rom & cola
Ja det hade varit trevligt!lakrissmurfen skrev:Hör av dig om du gör det, så ska jag visa mina favorit ställenHondaHasse skrev:Hmm.. Längtar till Prag... Har varit där fyra ggr i slutet av April. Åker väl nästa år igen hoppas jag.lakrissmurfen skrev:Ja det ska ju bli mellan 26-32 grader och sol i helgen så det blir nog någon av oaserna i stan och dricka en stor stark (11 SEK) eller kanske till och med en rom & cola
Råkade ut för samma sak med min förra vita viffer. Gjorde åt en handfull 30A-säkringar innan jag ringde säljaren som kom och hämtade bågen och åtgärdade på garantin.lakrissmurfen skrev:[...]All el försvinner och jag är nära att bli överkördTar hojen åt sidan kollar batteriet som s¨g lite kosntigt ut, en tjock vätska hade sipprat ut genom hålen. Stack då direkt till lokala mc handlaren skaffade ett nytt batteri. Sätter i det men INGET händer. (svär MASSOR) tsar sedan och kollar huvud säkringen som är kanon bränd
som tur är fans det en reserv säkring... som så fort jag satte i den bran på en gång.
Tack för dom uppmuntrade orden, känns sköt att höra att det troligen kommer bli bra efter detta besöket. Det värsta är ju att jag ÄLSKAR hojen och vill bara ut och köra så att man får lite mer erfarenhet ( som sagt första hojen) så att man snart kan byta upp sig till en nyare model.adrian_vg skrev:Råkade ut för samma sak med min förra vita viffer. Gjorde åt en handfull 30A-säkringar innan jag ringde säljaren som kom och hämtade bågen och åtgärdade på garantin.lakrissmurfen skrev:[...]All el försvinner och jag är nära att bli överkördTar hojen åt sidan kollar batteriet som s¨g lite kosntigt ut, en tjock vätska hade sipprat ut genom hålen. Stack då direkt till lokala mc handlaren skaffade ett nytt batteri. Sätter i det men INGET händer. (svär MASSOR) tsar sedan och kollar huvud säkringen som är kanon bränd
som tur är fans det en reserv säkring... som så fort jag satte i den bran på en gång.
I vilket fall, det var laddregulatorn/likriktaren - viffrarna enda akilleshäl. Byt den och du har många mil framför dig igen.![]()
Ge inte upp bara. Beggade hojjar har en del bagage som potentiellt måste fixas först innan allt är frid och fröjd, tro mig...