Nån som har koll på vilka delar det är som ingår i vridkammen som bänder ut bromsbanden bak i trumman på en XL600R?
Jag bankar och bankar och får inte ut kammen. Finns det nåt låsstift edyl nånstans där?
Om man går utifrån, så är det jag ser länkarmen till bromsstaget och en liten O-ring i gummi, sen själva vridkammen, och yttre bromsstrumman och innerst en sorts bricka som hakar fast i en tapp inuti i yttre bromstrumman.
Nån som har en detaljerad sprängskiss på trumman bak kanske, eller vet var man kan hitta en?
Anledningen till att jag frågar är att jag använder min XL600R till vinterjobbpendling och i vintras verkar vridkammen ha rostat fast i bromstrumman. Idag började jag kolla detta (har semester ytterligare ett tag) och fick efter en del slit av bakhjul och trumman i hjulet. Vridkammen sitter iaf som berget.
Har skaffat "snabbrostlösare" från Biltema som ska kyla rosten till -40 grader C och skapar mikrosprickor så att oljan i sprejen kan leta sig in och lösa ytterligare (samma effekt och verkan som exvis Würth Rost off Ice). Detta har gjort att jag kan vrida runt kammen ca 10 grader om jag tar i för kung och fosterland med en rörtång.
Henning föreslog ett bad i nåt som heter X-rost, men denna går inte att få tag i Uppsala. Coca-Cola är ett alternativ då den innehåller fosforsyra, men känns som ett Kalle Anka-alternativ och inte speciellt seriöst.

Funderade på fälgtvätt, vissa av dem innehåller en hel del fosforsyra, men vete sjutton vilken sort man ska ha.
Nu sitter iaf yttre bromstrumman i ett WD40-bad med vridkammen i.
Tips på hur delarna ser, samt överkomliga rostlösare välkomnas varmt.
Edit: Hittade en sprängskiss. Se nedan. Va' fanken är en "dust seal"? Kan den göra att man inte får ut vridkammen? Eller måste man få ut dessa först? Hur?? Mekmanualen säger ju inget om det...