Kopplingsproblem

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Mad Mats
Medlem

Kopplingsproblem

#1 Inlägg av Mad Mats »

Hej
Jag har lite problem med kopplingen på min 91:a. Kopplingen slutade fungera och det verkade som att de var för lite "kopplingsvätska". Jag har försökt fylla på och det känns som om det är motstånd i kopplingshandtaget men kopplingen tar inte. Jag fyllde på i påfyllningsbehållaren uppe vid handtaget. Jag funderar på om det fortfarande är luft i systemet som gör att det inte tar. Om jag ska fylla nedifrån istället hur gör jag då. Jag bifogar en bild på hur det ser ut. Var ska jag koppla in min spruta, vid den röda eller den gröna pilen? Och hur gör jag? Kan det vara något annat som är problemet? Några tips?

mvh
/Mats
Bilagor
DSC03557_resize.JPG
DSC03557_resize.JPG (179.55 KiB) Visad 3607 gånger

Användarvisningsbild
moshh
Donator 2009

#2 Inlägg av moshh »

Ska du fylla på nerifrån som du visat på bilden så är det vid den gröna nippeln du ska göra detta. Sen att kopplingen bara har slutat fungera tyder kanske på någon läcka som måste åtgärdas.
--------------------------
2008-2010 VFR 750F -87
2010-2017 VFR 750F -90
2017-2022 Ducati Supersport S - 17

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#3 Inlägg av Henning »

Att lufta ett sånt system är lite lurigt. Fyller du på nerifrån är risken för luftbubblor minde.

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Kopplingsproblem

#4 Inlägg av adrian_vg »

Mad Mats skrev:Var ska jag koppla in min spruta, vid den röda eller den gröna pilen? Och hur gör jag? Kan det vara något annat som är problemet? Några tips?

mvh
/Mats
Hej och välkommen till forumet!

Denna tråd borde vara passande. Använd sökfunktionen på forumet, det finns massor med bra kunskap att nyttja!

Läcker det bara nere vid motorblocket? Om ja, kan det vara en packning som inte är bra, alt att nånting inte är väl åtskruvat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar