Tacksam för ev. tips.
Funderar vidare för ev. felsök/mek. i veckan.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Låter som ett jordfel, men konstigt att den fungerar kall!!!.Men har du kollat batterikablar? Speciellt jorden.Har man tur är det de enkla felen.nilfisk73 skrev:Hejsan, en startmotor som vägrar fungera när hojen är genomvarm, typ som vid krypkörning. Stänger av den, sedan vägrar den starta med startmotor, inga problem att putta igång den. Men när cykeln har svalnat ett tag så funkar den utan problem. Någon som förstår varför? Dessutom så rörde varvräknaren på sig när jag tryckte in startknappen, när den var avstängd efter en varm avrostningskörning, startade ej så det fick bli ännu en racestart=springstart. Men vem orkar det jämt, ser lite oproffsigt ut tycker jag.![]()
Tacksam för ev. tips.
Funderar vidare för ev. felsök/mek. i veckan.
Laddningen har ingen direkt betydelse, tvärt om borde den då starta lättare när den är varm.nilfisk73 skrev:Inget fel på kablar eller jordpunkt, batteriet har låg spänning, laddar på nu. Kan det va så att ladd-regulatorn spökar å ej laddar fullt, Men det ska väl ej inverka på startmotorn?, tycker jag. Har nytt batteri sedan i höstas. Har stått m underhållsladdare hela tiden, hela våren har det fungerat, tills i går då detta symtom visade sig. Ska kolla syravikten i batteriet, borde ej va problem eftersom det är nytt.
Jag hade nog försökt reklamera batteriet du köpte i höstas, det ska fanimej hålla över en vinter!!!nilfisk73 skrev:...suck, har nu kolat upp batteriet, hade låg spänning. Mätte upp syravikten i cellerna, 2 döda, resten på 1,14-1,16. Ej så bra va? Näpp. Konstigt, nytt batteri i höstas, ny c-tek laddare xs3600 som stått på under vintern, mc laddar som den ska, jorden är mkt bra. Har beställt ett nytt uh-fritt batteri.
Så hóppas slippa mer startproblem, ska kolla upp om laddaren ladat sönder det, eller har du något annat förslag va det kan vara?:D