Sida 1 av 1

Skumt El-fel VFR -02

Postat: lör maj 02, 2009 19:40
av agenten
VFR 800 FI -02

Skulle starta hojen men när jag slog på tändningen hördes ett svagt gnällande ljud och inte det surr från bränslepumpen som hörs normalt.
Gick inte heller att starta då startmotorn inte gick runt... Kollade lite och insåg att strålkastarna glödde lite svagt liksom, blinkersljusen...

Testade att slå av belysningen, och då hoppade bränslepumpen igång. Suuuuurrrrr... hördes det. Sen var det bara att starta som vanligt.

När jag slog på halvljuset dog motorn och FI lampan lös... och när jag slog av ljuset gick det att starta igen.

Har haft hojen inne på verkstad för detta, men de kan inte hitta felet..
Felet har kommit och gått till och från... Verkstaden sa att det var "vältsensorn" som gnällde...

Skumt va?????? Vet inte riktigt vad jag ska hitta på...

700 spänn fattigare blev jag också :-(

Tips??? Någon???? Snälla...... :)

///Roggan

Postat: lör maj 02, 2009 19:43
av Rerun
Hur gammalt och dåligt är batteriet?

Postat: lör maj 02, 2009 20:04
av heppstars
Har dom eller du mätt batterietspänningen, låter ju som föregående talare säger ...batteriet!!

Tror...

Postat: lör maj 02, 2009 20:14
av agenten
att de borde gjort det tycker jag....

Samtidigt så går det ju att få igång den liksom... tycker att startmotorn borde dra mer ström än lamporna(?)
Jag köpte en så kallad intelligent laddare och har laddat med den..... men den är likadan för det. Men batteriet kanske kan vara trasigt ändå??? Eller???

// roggan

Re: Tror...

Postat: lör maj 02, 2009 20:51
av joch
agenten skrev:att de borde gjort det tycker jag....

Samtidigt så går det ju att få igång den liksom... tycker att startmotorn borde dra mer ström än lamporna(?)
Jag köpte en så kallad intelligent laddare och har laddat med den..... men den är likadan för det. Men batteriet kanske kan vara trasigt ändå??? Eller???

// roggan
Ja, batteriet kan fortfarande vara dåligt även om du laddat med en intelligent laddare om det är slut. Du borde få cirka 12.8 volt om det är friskt. En multimeter kan man få ganska billigt å andra sidan, så det kan du ju alltid investera i.

Men bränslepumpen brukar ju funka även om startmotorn inte ens rör på sig, så fungerar inte den så borde batteriet vara helt slut, eller så ligger felet någon annanstans.

Nu e de fixat....

Postat: lör jun 06, 2009 16:49
av agenten
Fick lämna in hojen på verkstad. Det visade efter många om och men vara en jordkabel som var dålig.... Kablen kostade två kronor... Jobbet drygt 2000... :-(

Men nu funkar den i igen...

//r