Sida 1 av 1

Ta bort strypning på VF1000F Interceptor

Postat: ons dec 03, 2008 21:57
av tobbo166
Hej!

Åsrmodell 1984. Enligt internationella specifikationer ska det vara 113 hästar:
113bhp @ 10,000rpm
Vridmoment: 63.7 lb-ft @ 8,000rpm

På registreringsbeviset står det 100 hästar. Vet att man ströp MC förr när man importerade dem till Sverige. Hur återställer man till originalskick?

Postat: tor dec 04, 2008 09:02
av apex
Vet inte riktigt... Men jag hade en samtida Honda CB1100 som jag tror var strypt på avgassidan.

Postat: tor dec 04, 2008 16:22
av tobbo166
Aha. Den här är bytt avgassystem på. Det är ett Ducati effektsystem. Låter häftigt. Har hört att man ska byta nålar i förgasarna då också? Det vet jag inte om det är gjort av tidigare ägare.

Postat: fre dec 05, 2008 01:12
av Tyrannosaurus
Jag vet att VF1000 inte är strypt på avgassidan. Men jag kommer inte riktigt ihåg hur den var strypt.
VF1100 hade andra kammar men jag tror inte det var fallet på VF1000. Har för mig att dom var strypta på insugssidan med hjälp av distanser så att trottlarna inte gick i topp, men jag inte säker.
apex skrev:Men jag hade en samtida Honda CB1100 som jag tror var strypt på avgassidan.
Värsta (läs, brutalaste) strypning hade CB1100R. En polare hade en sån.
Det satt stora pluggar insvetsade i ljuddämparna vilket inte bara gjorde att den gick illa, den gick varm också.

När polarn hade plockat ut pluggarna och sen startade så låg helt plötsligt tomgången på ca. 2500 rpm och det vara bara att skruva ner några varv. Men vilken skillnad det blev, både i pulver och ljud.