Kedje problem?

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
minimilk
Medlem

Kedje problem?

#1 Inlägg av minimilk »

Jag har nu min första hoj, så jag är rätt färsk i ämnet.. Min fråga är då, När jag ska i väg från stilla stående så rasslar kedjan en hel del, drevpaketet är inte det bästa, då det glappar en hel del i bakdrevet men inte överdrivet mycket . Räcker det med att spänna kedjan eller måste jag köpa ett nytt paket? Kanske in så väl formulerat men någon kanske förstår mig ändå.. Tacksam för svar /Micke
Honda VFR800FI 1999

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009

#2 Inlägg av tedman »

Hade också rassel på min (fråga Conseal :roll: ).
Drivpaketet var ganska OK men kedjan var stel, dvs vissa länkar var väldigt tröga. Bytte hela drivpaketet och nu är den tyst och fin.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#3 Inlägg av tersan »

Att spänna kedjan kostar inget mer än lite tid, så det är alltid värt ett försök.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#4 Inlägg av TG »

Om jag inte missminner mig så finns det en tråd om hur du gör (om du inte vet förstås :wink: ) på forumet...
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Kedje problem?

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

minimilk skrev:Min fråga är då, När jag ska i väg från stilla stående så rasslar kedjan en hel del, drevpaketet är inte det bästa, då det glappar en hel del i bakdrevet men inte överdrivet mycket . Räcker det med att spänna kedjan eller måste jag köpa ett nytt paket?
Om kedjan går att lyfta (dra) från bakdrevet halva kugghöjden eller mer så är det hög tid att byta.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar