Hejsan!
Har en Honda VFR -89 som inte vill starta!
Den har varit med om en vurpa och efter det vill den inte starta..
Soppa pumpen startar inte (funkar om man tvångskör den), det blir ingen gnista på stiften..
Kan det va cdi-boxen?
Hur kan jag felsöka?
Någon som har elschema?
Tacksam för tips..
MVH Jocke..
Det vanligaste då det lägger av tvärt är dödarknapper. Även om du har den tillslagen så kan det vara oxid och beläggningar som spökar.
Vidare finns det på många hojar en brytare som stänger av motorn om hojen tippar, men den ska återställa efter att hojen reses och tändningen slås av och sen på igen. Kan ju vara den som inte återställer ordentligt.
Hoppas du får ordning på bågen, nu när kvicksilvret börjat röra sig ska man inte vara i garaget
Donner skrev:Det kan vara tändningsboxen...min gick sönder och har hört att det är ganska vanligt. Jag har kopplingschema men ingen scanner. Var bor du?
Mvh jocke
Hej!
Jag bor utaför Norrköping!
Hur fick du tag i ditt schema, finns det på nätet?
Göingen skrev:Det vanligaste då det lägger av tvärt är dödarknapper. Även om du har den tillslagen så kan det vara oxid och beläggningar som spökar.
Vidare finns det på många hojar en brytare som stänger av motorn om hojen tippar, men den ska återställa efter att hojen reses och tändningen slås av och sen på igen. Kan ju vara den som inte återställer ordentligt.
Hoppas du får ordning på bågen, nu när kvicksilvret börjat röra sig ska man inte vara i garaget
Hej!
Jag var inne på samma linje med dödarknappen! Ska försöka koppla bort den om det går!
Vet du var "tipp brytaren" brukar sitta?
MVH Jocke..
Donner skrev:Det kan vara tändningsboxen...min gick sönder och har hört att det är ganska vanligt. Jag har kopplingschema men ingen scanner. Var bor du?
Mvh jocke
Hej!
Jag bor utaför Norrköping!
Hur fick du tag i ditt schema, finns det på nätet?
Ja det är ju en bit från skåne, jag har Haynes mekhandbok där finns kopplingsschema.
Käcke skrev:Hej!
Jag var inne på samma linje med dödarknappen! Ska försöka koppla bort den om det går!
Vet du var "tipp brytaren" brukar sitta?
MVH Jocke..