Hej efter byte av koppling (lameller och fjädrar) går det ej längre att koppla ur. Redan innan bytet var det ibland lite svårt att koppla ur helt men nu går det inte alls. Kört en lång sträcka för att värma upp allt ordenligt utan resultat. Renoverat både kopplingens huvudcylinder och slavcylinder samt luftat ordentligt utan resultat. Kan jag gjort något fel vid monteringen av nya lamellerna?
/Per
VFR 750 -89
Kan ej koppla ur
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Som svar på frågan, Ja.
Jag fick samma problem när jag hade haft slavcylindern borta vid drivpaketsbytet .. för mig var det bara att pumpa kopplingen ett tag så kom den igång.
Har inga andra tips direkt men hoppas det löser sig iallafall
Jag fick samma problem när jag hade haft slavcylindern borta vid drivpaketsbytet .. för mig var det bara att pumpa kopplingen ett tag så kom den igång.
Har inga andra tips direkt men hoppas det löser sig iallafall
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Re: Kan ej koppla ur
För det första har jag aldrig mekat VFRPer skrev:Hej efter byte av koppling (lameller och fjädrar) går det ej längre att koppla ur. Redan innan bytet var det ibland lite svårt att koppla ur helt men nu går det inte alls. Kört en lång sträcka för att värma upp allt ordenligt utan resultat. Renoverat både kopplingens huvudcylinder och slavcylinder samt luftat ordentligt utan resultat. Kan jag gjort något fel vid monteringen av nya lamellerna?
/Per
VFR 750 -89

Men som sagt, det händer nog bara mig...
Själv är jag ny här på forumet, haft en VFR 750 i tre år, och igår sålde jag den och åkte till Ludvika från Björklinge och köpte mig en VFR800 -99, mmmmmmys...
Skall det gå riktigt fort måste det få ta lite tid...
I min värld låter det som ett luftningproblem, hade samma fel på min förra våren.
Så mitt tips är att försäkra dig om att systemet är luftat, jag fick trycka vätskan "baklänges" för att bli av med luften...
Kolla den här tråden för lite mer info.
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=789
Så mitt tips är att försäkra dig om att systemet är luftat, jag fick trycka vätskan "baklänges" för att bli av med luften...
Kolla den här tråden för lite mer info.
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=789
-86 The original and best
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Kopplingsbyte ska inte påverka hydralen, det är två helt oberoende system.
Samma sak när man lossar slavcylindern. Det enda som kan hända är om man trycker tillbaka kolven, då får man förståss pumpa ut den igen. Men sånt ska inte påverka luftningen.
Samma sak när man lossar slavcylindern. Det enda som kan hända är om man trycker tillbaka kolven, då får man förståss pumpa ut den igen. Men sånt ska inte påverka luftningen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal