Tank vfr96:a
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Enkelt att ta loss tanken på en 96:a?? ska rengöra luftfiltret,hur gör man?? Tacsam för svar o hjälp 

Re: Tank vfr96:a
1. ta av sadel +sidokåppor.V-botten skrev:Enkelt att ta loss tanken på en 96:a?? ska rengöra luftfiltret,hur gör man?? Tacsam för svar o hjälp
2. tittar du nu under tanken.. under den delen där främre delen av sadlen fästs..lilla piggen fram under sadlen... där ser du en guldig bullt.ta av den.
3.ta tag i tanken...den del som sitter mellan benen o lyft lite..rikcka den lite fram o tillbaka samtidigt som du drar den mot dig för där är ett där är ett fäste under tanken mot styrnavet som man måste ricka loss..
går det inte så hör av dig igen

Hej. Tack för ditt svar.
Men. Hur stänger man av bränsletillförseln då hojen inte har en bensinkran/reserv som vissa andra hojar? På vilken sida av tanken sitter den i så fall? Finns det någon kabel till tankmätaren som man måste dra isär för att få loss tanken?
Tack på förhand

Men. Hur stänger man av bränsletillförseln då hojen inte har en bensinkran/reserv som vissa andra hojar? På vilken sida av tanken sitter den i så fall? Finns det någon kabel till tankmätaren som man måste dra isär för att få loss tanken?
Tack på förhand

- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Usch vad komlicerat det lät .. mycket lättare på 98-01
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
kranen sitter mitt under.. du kommer åt den från höger sida...V-botten skrev:Hej. Tack för ditt svar.
Tack på förhand
jag plocka inte loss tanken från slangarna... jag satte en pinne mot tanken ock mot styret för att hålla uppe tanken medans jag skruva av locket till luftburken..
har du fått av tanken från fästena???
ok! Men är det nån markering på kranen som visar att den e avstängd ifall jag måste ta loss tanken?? Lite konstigt att jag frågar kanske men har ALLTID kört Kawa zx9r förut o den har soppakran som vanligt Nope! ska göra det imorrn.
det är ingen far...man kan inte veta alltV-botten skrev:ok! Men är det nån markering på kranen som visar att den e avstängd ifall jag måste ta loss tanken?? Lite konstigt att jag frågar kanske men har ALLTID kört Kawa zx9r förut o den har soppakran som vanligt Nope! ska göra det imorrn.

ja på min ser man on o off väldigt litet o det är inrispat... tänk på att där är ju besin i slangarna ändå..menar om du stänger av tanken o drar loss slangarna... jag tog inte bort dom för jag tyckte det v för mycket jobb.. pröva vinkla upp den bara så att tanklocket vinklar mott baken ,typ...
bara till att höra av dig om du inte får av den så ska jag försöka hjälpa dig på vägen... det går

Nope! Ska skruva imorrn,då måste det va långa bränsleslangar o kablar (tex till soppa mätaren)?? för på kawan så var dom ALLTID skurna i exakt längd+nån cm xtra så va lite pillrigt att få dit dom.
bränsle filtret sitter ju bak på väster sida mm så man kan vinkla tanken så man kan ta loss luftburke låcket för det sitter fram.. gör man som jag skrevet att man vinklar tanken så har du det mellen tanken o styrnavet så att säga..V-botten skrev:Nope! Ska skruva imorrn,då måste det va långa bränsleslangar o kablar (tex till soppa mätaren)?? för på kawan så var dom ALLTID skurna i exakt längd+nån cm xtra så va lite pillrigt att få dit dom.
oki! Tackar
då ska jag testa,hör av mig när jag gjort det så får du höra hur MKT el LITE jag svor Ha ha.

Förstod nästan det,det har varit så på alla andra hojar jag ägt,sitter det en snabbkoppling till bränslemätaren under tanken nånstans?? 

Ja, men kommer inte ihåg om den satt på vänster eller höger sida.V-botten skrev:Förstod nästan det,det har varit så på alla andra hojar jag ägt,sitter det en snabbkoppling till bränslemätaren under tanken nånstans??
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!
tank vfr96:a
Ok! Tackar verkar rätt lugnt ska fixa det till helgen.