Kedjespännaren
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Kedjespännaren
Ja Ok. jag har inte kollat så mycket som jag borde.. men hur funkar kedjespänningen på VFR.. Bör köpa ett nytt drivpaket snart, men funderar om man inte skulle kunna få på en hel kedja smidigt.
Re: Kedjespännaren
ja en hel kedja får du nog inte på utan att skruva av svingen..köp en bra med bra kedjelåselias skrev:Ja Ok. jag har inte kollat så mycket som jag borde.. men hur funkar kedjespänningen på VFR.. Bör köpa ett nytt drivpaket snart, men funderar om man inte skulle kunna få på en hel kedja smidigt.

Precis, däremot har dom ändrat på senare modeller, kollade en VTEC förra hösten och på den går det byta relativt enkelt, dvs utan att ta av svingen men jag vet inte vilken årsmodell han har.Invalido skrev:ja en hel kedja får du nog inte på utan att skruva av svingen..köp en bra med bra kedjelåselias skrev:Ja Ok. jag har inte kollat så mycket som jag borde.. men hur funkar kedjespänningen på VFR.. Bör köpa ett nytt drivpaket snart, men funderar om man inte skulle kunna få på en hel kedja smidigt.
Iofs går det att byta utan att ta av svingen helt, man behöver "bara" dra ut svingfästet så mycket så man får loss kedjan, i alla fall på min -99.
det e samma på de äldre... man får dra ur bulten typ4cm..men det är ett jäkla mecktedman skrev:Precis, däremot har dom ändrat på senare modeller, kollade en VTEC förra hösten och på den går det byta relativt enkelt, dvs utan att ta av svingen men jag vet inte vilken årsmodell han har.Invalido skrev:ja en hel kedja får du nog inte på utan att skruva av svingen..köp en bra med bra kedjelåselias skrev:Ja Ok. jag har inte kollat så mycket som jag borde.. men hur funkar kedjespänningen på VFR.. Bör köpa ett nytt drivpaket snart, men funderar om man inte skulle kunna få på en hel kedja smidigt.
Iofs går det att byta utan att ta av svingen helt, man behöver "bara" dra ut svingfästet så mycket så man får loss kedjan, i alla fall på min -99.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Skruvkedjelås och bra, enkla och säkra, men kostar lite mer.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal