Kedjespännaren

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

Kedjespännaren

#1 Inlägg av elias »

Ja Ok. jag har inte kollat så mycket som jag borde.. men hur funkar kedjespänningen på VFR.. Bör köpa ett nytt drivpaket snart, men funderar om man inte skulle kunna få på en hel kedja smidigt.
Bild

Invalido

Re: Kedjespännaren

#2 Inlägg av Invalido »

elias skrev:Ja Ok. jag har inte kollat så mycket som jag borde.. men hur funkar kedjespänningen på VFR.. Bör köpa ett nytt drivpaket snart, men funderar om man inte skulle kunna få på en hel kedja smidigt.
ja en hel kedja får du nog inte på utan att skruva av svingen..köp en bra med bra kedjelås :wink:

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009

#3 Inlägg av tedman »

Invalido skrev:
elias skrev:Ja Ok. jag har inte kollat så mycket som jag borde.. men hur funkar kedjespänningen på VFR.. Bör köpa ett nytt drivpaket snart, men funderar om man inte skulle kunna få på en hel kedja smidigt.
ja en hel kedja får du nog inte på utan att skruva av svingen..köp en bra med bra kedjelås :wink:
Precis, däremot har dom ändrat på senare modeller, kollade en VTEC förra hösten och på den går det byta relativt enkelt, dvs utan att ta av svingen men jag vet inte vilken årsmodell han har.
Iofs går det att byta utan att ta av svingen helt, man behöver "bara" dra ut svingfästet så mycket så man får loss kedjan, i alla fall på min -99.

Invalido

#4 Inlägg av Invalido »

tedman skrev:
Invalido skrev:
Precis, däremot har dom ändrat på senare modeller, kollade en VTEC förra hösten och på den går det byta relativt enkelt, dvs utan att ta av svingen men jag vet inte vilken årsmodell han har.
Iofs går det att byta utan att ta av svingen helt, man behöver "bara" dra ut svingfästet så mycket så man får loss kedjan, i alla fall på min -99.
det e samma på de äldre... man får dra ur bulten typ4cm..men det är ett jäkla meck

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#5 Inlägg av elias »

Skit, jag som trodde att man kunde kränga på kedjan iaf.. :>
Men ibland drömmer man söta drömmar mitt på dagen.
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

Skruvkedjelås och bra, enkla och säkra, men kostar lite mer.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar