Skulle vara kul o kolla hur långt ni andra kommit i ert ordningsställande.
Själv har jag för första gången plockat ner mina kåpor och kommit till att tömma henne på olja. Tog mig ett BRA tag.. men bäst att göra det metodiskt när man inte är så bra.
Ska göra så mycket av 1200-milaservicen som jag kan själv.
Funderar lite på hur mycket olja hon har druckit. Verkade vara lite lite i när jag tappade ur.
Frågan är.. om cykeln går för fett, efter att en effektljuddämpare kommit på, drar cykeln då mer olja?
Blir inte så mycket i år eftersom det inte blev så många mil, tänkte bara byta en läckande bensinkran och byta klockan i instrumentpanelen. Men inte ens det har jag hunnit färdigt *suck*
Men det är ju isärplockat i alla fall
Min drar inte heller någon olja, efter 11000 mil så det är kanske något som läcker om det har gått åt.
VFR -90, snart som ny......
.....070414 blev den som ny. Gäller garantin nu igen då??
Själv har jag inte meckat ett dugg sen i höstas.. bytte olja och filter för 100 mil sen så ... blir väl nytt drvpaket under våren..kanske ett bakdäck .. får se vad kassan tillåter
Jag sällar mig också till kedjesmörjarnas skara... blir förstås en rejäl tvätt för att få bort garagedammet också innan första rundan.
Annars så har det så här långt bara varit underhållsladdning av batteriet. Köpte en CTEK-laddare i höstas just för detta, och det har funkat alldeles utmärkt.
Jag har lackat mittenkåpan fram, cutsen och framskärmen.
Bytt olja + filter
Monterat exonljus
Har monterat en snabbkoppling till C-TEK laddaren
Putsat och gnott överallt
Ändrat lite på ljuddämparen