Batteri?? Laddregulator??

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#76 Inlägg av blacken »

Kawas regulatorer brukar vara skottsäkra, Suzuki har ett snarlikt problem på äldre 1100:or, och då så tar man Kawas och petar dit i stället för original..

Användarvisningsbild
TobLind
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 77
Blev medlem: ons jan 07, 2009 21:27
Ort: tollarp

#77 Inlägg av TobLind »

HondaHasse skrev:Så var det min tur i dag :evil:
Skulle kört en runda idag men batteriet var tomt. Satte på startkablar, startade direkt och stannade när jag tog bort startkablarna....
Satte dit kablarna igen och lät dom sitta en stund, startade och tog bort kablarna, då gick den. Mätte spänningen på batteriet, 11,9...
Har laddat batteriet nu i ca 6 timmar 13,5 volt, startade hojen, 12,3 utan belasting....
TobLind, har du köpt regulator på firman du föreslog?
Ser lite konstigt ut i deras lista:
VFR800 (not fuel inj), finns det såna?
Finns det någon annan som ni rekommenderar?
Jo jag har köpt därifrån 3 gånger och de är pålotliga och snabba ...men kolla min guide på meksidan och beställ även ett kabelkit därifrån som sägs göra det lättare för laddpaketet så att det inte överhettar lika lätt
mitt håller än så länge iaf peppar peppar! :)
VFR 800 -99

Skriv svar