Pegaso skrev:Sådärja, då var olja, filter och drivpaket bytt. Passade även på att rycka bort snorkeln och slangen till flappervalve, så får vi väl se vad det ger
Nu blir det en whisky innan sängen.
Får vi se bilderna snart?
Det kommer, det kommer
VFR 800 - 98 svart
Jag hajjar vad du åsyftar, men tycker att "anorektisk" låter lite "källsorterande trädkramarfikusplakatbäraryrkesdemonstranthemmapppaveloursvennapcaktigt ". Liasom "lean mean gasing maskinig" låter mera adekvat manligt tycker jag
blacken skrev:Jag hajjar vad du åsyftar, men tycker att "anorektisk" låter lite "källsorterande trädkramarfikusplakatbäraryrkesdemonstranthemmapppaveloursvennapcaktigt ". Liasom "lean mean gasing maskinig" låter mera adekvat manligt tycker jag
"Lättviktare"?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
blacken skrev:Jag hajjar vad du åsyftar, men tycker att "anorektisk" låter lite "källsorterande trädkramarfikusplakatbäraryrkesdemonstranthemmapppaveloursvennapcaktigt ". Liasom "lean mean gasing maskinig" låter mera adekvat manligt tycker jag
"Lättviktare"?
Njaaa, då så kommer det bara upp en bild av en "Taskruska" i huvudet, Man åsyftar nog mera i sådana fall "lean brutal streetfighting tarmac burning machine" är mera korrekt benämning på avsedd järnhäst..
blacken skrev:Njaaa, då så kommer det bara upp en bild av en "Taskruska" i huvudet, Man åsyftar nog mera i sådana fall "lean brutal streetfighting tarmac burning machine" är mera korrekt benämning på avsedd järnhäst..
Ja, ja, vad som än får din båt att flyta.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
blacken skrev:Njaaa, då så kommer det bara upp en bild av en "Taskruska" i huvudet, Man åsyftar nog mera i sådana fall "lean brutal streetfighting tarmac burning machine" är mera korrekt benämning på avsedd järnhäst..
===
adrian_vg skrev:Det där beror lite på årsmodell. Ett tag skulle alla bågar gå så kallt som möjligt, så man kylde bort jättemycket av värmen redan vid låg fart. Case in point, VFR 94-97; när man står still blir motorn varm som f@nken, men så fort man rullar på lite, krypfart typ, kyls motorn ner så temp-nålen nästan ställer sig på botten. Sen skulle motorerna gå så hett som möjligt, för att behålla mer av energin vid förbränningen edyl, med resultatet du ser med över 100 graders kylvätsketemp.
Anledningen till de högre temperaturerna i motorerna numer heter miljöhänsyn. Heta motorer förbränner bränslet bättre. Dessutom sitter det ju katalysator på var och varannan mc numera. Det enda sättet denna kan renas på kolavlagringar som annars stoppar upp katten är genom att den blir riktigt, riktigt varm.
Med det sagt, heta motorer verkar vara en trend som inte kommer att försvinna, såvida inte man hittar något annat sätt att rena avgaser än med en katalysator.
===