Byt till 5A edyl ist!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Sagt och gjort... La upp en plan att besöka alla större elektronikkedjor i dag; Media Markt, Onoff, Elgiganten och Siba. Kom bara till Media Markt. De hade en handfull Zumo 660 på hyllan! Problemet var priset; 6290kr. Långt mer än jag var beredd att punga ut med.adrian_vg skrev:Funderar allvarligt på att sälja av lite fonder och skaffa mig en Garmin Zumo och en hållare, och slippa allt besvär.
Ronny skrev:mjo,men en 10 ampare var det enda jag hade hemma,den ska bytas
Mellan regnskvättarna hann jag med monteringen. Den var löjligt enkel... Det enda jag fick hålla med själv var två kabelskor för insfästningen till batteriet. Såg ingenstans i manualen nåt om att den inte fick vara inkopplad jämt till el, vilket den alltså är nu.adrian_vg skrev:Funderar nu på placeringen av hållaren; styret, hydraulvätskebehållaren, eller om det funkar i tankens främre fastsättningsskruvar. Får återkomma.
Exempellänkar?marinmo skrev:Aha, jag funderade just på om orginaldelarna funkade att sätta i tanken. Antar krasst att det funka på 800an, problemet för mig är bara att dem delarna ligger hemma i Lund ... Ack, ack. Konstigt att din gjorde så att det inte gick att styra, sett flera som har denna lösning tidigare ... (på webben förvisso)
Aha, på bilderna syns det att hållarkulan sitter mitt bakom styrhuvudsbulten, kulan är alltså i mitten på hållaren. På min hållare är kulan förskjuten åt ena sidan.
Säkringen på min Garmin Zumo 660 är förresten på 2A. Kanske nåt att begrunda?Ronny skrev:mjo,men en 10 ampare var det enda jag hade hemma,den ska bytas
Så länge inte kablarna brinner så.Ronny skrev:2 amp??
24 watt?
ptjaa,mjoo-behöver man inte mer så säkrar man ju därefter,jag driver bara en mobilladdare just nu,så frågan e ju om den ens drar 2 amp
Elkablarna till min Garmin var banne mig inte speciellt tjocka heller. Fiskelina typ...Ronny skrev:njae,det tror ja inte,enda ja hade hemma va 2.5 mm2,så dom håller nog
Ser snyggt och prydligt ut!absinna skrev:Sånn gjorde jeg min.. Borret i den "billigste" delen av kåpen..Fungerer utmerket. Biltema-løsning...
![]()