adrian_vg skrev:Ett av kontaktstyckena på originalregulatorn har fem stift, medan motsvarande på mosfet-regulatorn har fyra.
Nån som vet varför det är så? Det funkar uppenbarligen, men ändå...
Det är skillnaden mellan -99 och 00-.
På dom senare tar du spänningen som reglerar R/R utifrån och på dom tidigare så tas den referensen intern i regulatorn.
Så det är en fram till och med 1999 som du köpt.
T.
Men det funkar ändå?
Mosfeten jag köpte sades vara till modellerna 00-09.
Funkar något av sätten bättre?
Edit: Hittade denna text på regulatorsidan på Ebay; "Our Model eleminates the OEM Black wire".
Är detta den interna spänningen du menar?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ja det är den "externa" referensen jag pratar om.
Med den interna behövs inte den svarta sladden.
Skillnaden är att du reglerar spänningen i elsystemet när du har extrasladden och utan reglerar du spänningen som regulatorn ger = lite differens beroende på motstånd i sladdar och kontakter.
T.
Men funktionellt sett gör de samma sak, bara lite annorlunda? Ingen av lösningarna med extern eller intern spänningsmatning är bättre än den andra?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Men funktionellt sett gör de samma sak, bara lite annorlunda? Ingen av lösningarna med extern eller intern spänningsmatning är bättre än den andra?
Självklart så är den senare modellen bättre, därav bytet. Betydligt lägre felprocent på dom nya.
T.
adrian_vg skrev:Men funktionellt sett gör de samma sak, bara lite annorlunda? Ingen av lösningarna med extern eller intern spänningsmatning är bättre än den andra?
Självklart så är den senare modellen bättre, därav bytet. Betydligt lägre felprocent på dom nya.
T.
Ok, tack.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!