blacken skrev:Ehhh? SACS var det på alla GSX av senare versionerna. Och en 1100 g till exempel, väger in på en 270 till 280 kilo. Lätt för lätt för sin storlek? . Dom flesta GSX:er med den så kallade "GSX_R" spisen var ena riktiga klunsar viktmässigt sett..
Jag menar GSX-R, som i de där (vanligtvis) blå-vita racermaskinerna.
Öhhh? det är nog lite fel på den sökmotorn. Detta är en gsx 1100g (och ja den har GSX-r spisen, bara det att den är kardandriven och har balansaxel http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... g%2091.htm
Även denna har gsx-r spisen och OBS! det är torrvikt som anges. osv,osv. Visst det finns "lätta" suker men i överlag så är dom ena riktiga klunsar när man kommer till "normal" hojar så att säga http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... f%2088.htm
blacken skrev:Öhhh? det är nog lite fel på den sökmotorn. Detta är en gsx 1100g (och ja den har GSX-r spisen, bara det att den är kardandriven och har balansaxel http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... g%2091.htm
Även denna har gsx-r spisen och OBS! det är torrvikt som anges. osv,osv. Visst det finns "lätta" suker men i överlag så är dom ena riktiga klunsar när man kommer till "normal" hojar så att säga http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... f%2088.htm
Ingen har specifikt nämt vilken sort som menas med GSX-R, normal eller racemodellerna. Jag har hela tiden menat race-modellerna, vilka jag fortfarande tycker är anorektiska.
Men du har i sak rätt, "normal"-modellerna av GSX har alltid varit klunsar och inte i närheten av en anorektisk GSX-R racer-modell.
Tror Marinmo får ge oss lite mer kött på benen. Vilken sort menade du? Inte för att det har nåt med nybörjarfrågor eller olja och filter att göra, utan mest för att still Blacken. Och mig.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Pegaso skrev:Mmm... misstänkte det. Blir till att köpa nytt drivpaket imorrn då.
Tack!
Ingen orsak. En viffer med hål i motorblocket är ingen glad viffer.
En Pegaso med "hål i motorblocket" är inte heller en glad Pegaso.
Oavsett var hålet hade hamnat, så hade det blivit en jävligt ledsen Pegaso. Men det kommer bli ett nytt monterat under helgen
VFR 800 - 98 svart
Pegaso skrev:Oavsett var hålet hade hamnat, så hade det blivit en jävligt ledsen Pegaso. Men det kommer bli ett nytt monterat under helgen
Du har allt du behöver? Kedja, drev, kedjevax, kedjebrytare, ringnycklar, hammare, drivare, tidningar att ha under, mekhandskar, öl?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Pegaso skrev:Oavsett var hålet hade hamnat, så hade det blivit en jävligt ledsen Pegaso. Men det kommer bli ett nytt monterat under helgen
Du har allt du behöver? Kedja, drev, kedjevax, kedjebrytare, ringnycklar, hammare, drivare, tidningar att ha under, mekhandskar, öl?
Inget vax, men jag har olja istället.
Kedjebrytare har jag inte heller, men desto mer öl istället. Så det blir nog kul ändå Sätter ihop den med clipslås och åker till en verkstad och får det nitat nån gång nästa vecka.
Upptäckte att kedjan naturligtvis var för lång, får bli vinkelslipen då.
VFR 800 - 98 svart
Pegaso skrev:Inget vax, men jag har olja istället.
Kedjebrytare har jag inte heller, men desto mer öl istället. Så det blir nog kul ändå Sätter ihop den med clipslås och åker till en verkstad och får det nitat nån gång nästa vecka.
Upptäckte att kedjan naturligtvis var för lång, får bli vinkelslipen då.
Vinkelslip?? Köp en kedjebrytare på Biltema eller Rusta och ha kedjeproblemen fixade för all framtid.
Clips på en 110hk-mc känns inte helt säkert tycker jag.
===
Mister skrev:Så du menar att det är mer sidokrafter i kedjan som motiverar nitad kedja än på en 50 hk hoj ?
Antagligen inte, men vad vet jag.
Känns inte helt säkert, en känsla jag har bara. Iofs har jag sett en 2T-250 med clipsad kedja och klipsen säkrad med en liten bit ståltråd, men dessa maskiner är väl inte starkare än kanske 30-40hk?
Nitade kedjor är det enda som gäller på större motorcyklar, tycker jag.
===
Kedjebrytare och nitverktyg ska inhandlas framöver. Kedjan ska nitas så fort som möjligt, tycker också det känns bättre. Satt clips på gamla kedjan.
VFR 800 - 98 svart
Pegaso skrev:Kedjebrytare och nitverktyg ska inhandlas framöver. Kedjan ska nitas så fort som möjligt, tycker också det känns bättre. Satt clips på gamla kedjan.
Talar vi Aprilian nu, eller viffern?
Har aldrig sett en viffer med klipsad kedja tror jag.
===
Pegaso skrev:Kedjebrytare och nitverktyg ska inhandlas framöver. Kedjan ska nitas så fort som möjligt, tycker också det känns bättre. Satt clips på gamla kedjan.
Talar vi Aprilian nu, eller viffern?
Har aldrig sett en viffer med klipsad kedja tror jag.
Viffern var clipsad. Aprilian var nitad, för den hade jag bytt på själv. Fast även den satte jag clipslås på för att kunna åka till verkstaden och få ett nitlås monterat.
VFR 800 - 98 svart
Mister skrev:Var och en är salig i sin tro...men sidokrafterna mellan 50hk och 200 hk hojar är marginella.
Mister skrev:Vill du sen se kedja med clips så är du välkommen till VFR MEET !
Mötet händer ju aldrig lite närmare mina trakter... Dessutom handlar det om tid och pengar också. Detta år är för min del vikt för Linköping/Svista under semestern och SMC-grundkursinstruktörsträning. Du anar inte vad bensin det går åt för träningen...
Mister skrev:Du borde dyka upp tycker jag .
Kan då dra lite historier ang. nitat eller ej.... (incidenter finnes)
Ser fram emot dem vid tillfälle!
===
Sådärja, då var olja, filter och drivpaket bytt. Passade även på att rycka bort snorkeln och slangen till flappervalve, så får vi väl se vad det ger
Nu blir det en whisky innan sängen.
VFR 800 - 98 svart
Pegaso skrev:Sådärja, då var olja, filter och drivpaket bytt. Passade även på att rycka bort snorkeln och slangen till flappervalve, så får vi väl se vad det ger
Nu blir det en whisky innan sängen.
Får vi se bilderna snart?
===