Nu har jag testat Biltemas kallavfettning för att få bort både motorolja och luftfilterolja.
Resultat: Jävla skräp! Jo den var billig och det märks. Jag har nu köpt den två gånger, första och sista och det var samma gång
Jag har använt T-Grön tidigare och det blir nog en återgång. Den är iofs inte jättebra men bättre än den här skiten.
Feltemas vätskor ska man nog akta sig för, deras batterier är helt ok, liksom 10-års-garanti-verktygen och en del annat. Men man ska vara restriktiv men vad man köper där.
Swedan skrev:Wurths lackrengöring är bra.
Ett annat tips är RME diesel.
Vanlig diesel har inte så rengörande effekt nu för tiden.
Jag vet inte vad RME är för nåt, jag vet bara att gammal hederlig diesel inte tär på o-ringarna i kedjan, därav mitt tips, samma gäller sprayer, jag har kanske skrivit det förut men tex. 556 frestar på gummi och plast WD40 är bättre alternativ för motorcyklar, men smaken är som baken det är fritt att högtryckstvätta vad som helst och rengöra med vad som helst.
Har någon gång hört att vanlig matolja funkar kanon till att göra rent fälgar och annat från oljestänk. Kan vara lite trevligare att jobba med än vanlig olja och troligtvis billigare. Vad det gäller rengöring av kedja skall man vara försiktig med att använda "oljebaserade" produkter innan man vet viken typ av gummi o-ringen består av. Är dom av Nitril funkar det, men är det EPDM så är det ej ett oljebeständigt gummi och då förstör man o-ringen. Skall kolla upp vad det används för gummi.
Magnus E