Ska jag ge mig på Bland/luftskruvarna?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- DevilsChild
- Medlem
- Inlägg: 90
- Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
- Ort: Åkersberga
Re: Ska jag ge mig på Bland/luftskruvarna?
Nä, det blev ingen skillnad. Å andra sidan så kan man iaf utesluta tändstiften som felkälla.
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2167
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Ska jag ge mig på Bland/luftskruvarna?
Och du har haft i någon form av rengöringsmedel för förgasarna, typ redoil?
Bra att börja med, gärna överdosera.
Kolla även anslutningarna för synkklockorna på insugsröret,
har för mig att det är gummipluttar som sitter på rören för att hålla tätt på din.
T.
Bra att börja med, gärna överdosera.
Kolla även anslutningarna för synkklockorna på insugsröret,
har för mig att det är gummipluttar som sitter på rören för att hålla tätt på din.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Ska jag ge mig på Bland/luftskruvarna?
Sluta fisköra och växla ner.DevilsChild skrev:Jo, för att när jag kör i farter upp till ca 70 km/h och där varvet ligger på max en ca 4000 rpm så rycker hojen, ungefär som att någon cylinder tappar kraft någon hundradels sek. Ryckningarna kommer oregelbundet men i täta intervall (2-3 ggr/sek)

Båda grön- och svartviffern gör så när jag ligger på för hög växel i förhållande till varv. Annars kan du prova att tanka 98 oktan. Både mina viffrar går bättre på den, speciellt på låga varv.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- DevilsChild
- Medlem
- Inlägg: 90
- Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
- Ort: Åkersberga
Re: Ska jag ge mig på Bland/luftskruvarna?
Har inte provat rengöring för förgasarna, men det är ett bra och enkelt tips, ska prova det.
Tycker att jag oftast fläskar på rätt bra när jag är ute och kör
Men i vissa fall är man tvungen att köra långsamt, typ där det är 30 vid kökörning och liknande. Visst har en hojmotor dåligt vrid på låga varv, men jag förväntar mig lite mjukare gång än vad jag har nu.
Tycker att jag oftast fläskar på rätt bra när jag är ute och kör

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Ska jag ge mig på Bland/luftskruvarna?
Vi kanske ska jämföra på Rörken nån gång?DevilsChild skrev:Har inte provat rengöring för förgasarna, men det är ett bra och enkelt tips, ska prova det.
Tycker att jag oftast fläskar på rätt bra när jag är ute och körMen i vissa fall är man tvungen att köra långsamt, typ där det är 30 vid kökörning och liknande. Visst har en hojmotor dåligt vrid på låga varv, men jag förväntar mig lite mjukare gång än vad jag har nu.

Min 97:a var lite känslig för skit i förgasarna, men det var inget som inte lite STP injektor cleaner eller Redlines variant kunde fixa. Och så förstås 98 oktan. Hur man än vrider och vänder på det, verkar det som om 98 oktan *är* bättre för våra motorer...

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!