adrian_vg skrev:Att du inte har så varmt om benen när fläkten går på kan på bero på de radiellt monterade (på sidorna) kylarna. Min sitter framme i kåpan under strålkastaren.
Ja så var det på min GSX-R också, och det blev betydligt mycket varmare på den (även om den gick kallare generellt). Bastun på benen, en motorcykel-klassiker ....
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jag fattar det isf inte heller, men GSX-R var väl olje och luftkylda rätt länge. Min var dock en 1000 kubik från 2006 så det vore ju ganska konstigt om inte Suzuki hade tagit steget in i 1990-talet vid den tiden vad det angår kylning ...
marinmo skrev:Jag fattar det isf inte heller, men GSX-R var väl olje och luftkylda rätt länge. Min var dock en 1000 kubik från 2006 så det vore ju ganska konstigt om inte Suzuki hade tagit steget in i 1990-talet vid den tiden vad det angår kylning ...
Jo, de höll fast vid luft/oljekylning bra länge innan de bytte till modern vätskekylning.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
marinmo skrev:Jag fattar det isf inte heller, men GSX-R var väl olje och luftkylda rätt länge. Min var dock en 1000 kubik från 2006 så det vore ju ganska konstigt om inte Suzuki hade tagit steget in i 1990-talet vid den tiden vad det angår kylning ...
Jo, de höll fast vid luft/oljekylning bra länge innan de bytte till modern vätskekylning.
Självklart, men för högre effektuttag får man allt säkerställa en bra kylning medelst vatten tex! Det är väl bara GSX-R-modellerna som höll fast vid luft/oljekylning så länge, och då bara för att minimera vikten på hela hojen. GSX-R har å andra sidan alltid varit smått anorektiska, både före och efter vattenkylningen.
===
Drivpaketet är dåligt och ska bytas. Men tills dess får det gamla gå lite till. Problemet är att hur mycket jag än justerar så hänger kedjan lika förbannat som en överkokt spagetti efter en liten stunds körning. Är det en konsekvens av att det är slitet, eller är det nåt annat som spökar för mig också??
VFR 800 - 98 svart
Pegaso skrev:Drivpaketet är dåligt och ska bytas. Men tills dess får det gamla gå lite till. Problemet är att hur mycket jag än justerar så hänger kedjan lika förbannat som en överkokt spagetti efter en liten stunds körning. Är det en konsekvens av att det är slitet, eller är det nåt annat som spökar för mig också??
En konsekvens. Ta det lugnt så inte kedjan hoppar av och bankar hål på motorblocket, eller dig.
===
Pegaso skrev:Drivpaketet är dåligt och ska bytas. Men tills dess får det gamla gå lite till. Problemet är att hur mycket jag än justerar så hänger kedjan lika förbannat som en överkokt spagetti efter en liten stunds körning. Är det en konsekvens av att det är slitet, eller är det nåt annat som spökar för mig också??
En konsekvens. Ta det lugnt så inte kedjan hoppar av och bankar hål på motorblocket, eller dig.
Mmm... misstänkte det. Blir till att köpa nytt drivpaket imorrn då.
Tack!
VFR 800 - 98 svart
Pegaso skrev:Mmm... misstänkte det. Blir till att köpa nytt drivpaket imorrn då.
Tack!
Ingen orsak. En viffer med hål i motorblocket är ingen glad viffer.
===
Självklart, men för högre effektuttag får man allt säkerställa en bra kylning medelst vatten tex! Det är väl bara GSX-R-modellerna som höll fast vid luft/oljekylning så länge, och då bara för att minimera vikten på hela hojen. GSX-R har å andra sidan alltid varit smått anorektiska, både före och efter vattenkylningen.
===
Ehhh? SACS var det på alla GSX av senare versionerna. Och en 1100 g till exempel, väger in på en 270 till 280 kilo. Lätt för lätt för sin storlek? . Dom flesta GSX:er med den så kallade "GSX_R" spisen var ena riktiga klunsar viktmässigt sett..
blacken skrev:Ehhh? SACS var det på alla GSX av senare versionerna. Och en 1100 g till exempel, väger in på en 270 till 280 kilo. Lätt för lätt för sin storlek? . Dom flesta GSX:er med den så kallade "GSX_R" spisen var ena riktiga klunsar viktmässigt sett..
Jag menar GSX-R, som i de där (vanligtvis) blå-vita racermaskinerna.
===