Hedlund skrev:var köpte du lamporna o vad har allt kostat totalt?
Kolla på svenska ebay, sök på VFR (global sökning) så kommer du hitta det.. kommer inte ihåg vad det kostade där men jag vet att jag hajade till på priset, verkade billigt.....
Ursäkta en dum nybliven ägare, men är det bara sätta i xenonlampor om man vill ha det? Behövs ingen "ombyggnad"? Funkar det även på 5:e gen, dvs min -98?
Det flesta äldre hojar har H4 det flesta nyare har H7
Har en 02:a är det H7 eller H4 på dem?
Tjena Torque.
02:an till 07:an har faktiskt både och
Dom två nedre är H4 och dom två övre är H7.
Eller som det står på hondas hemsida:
"Four brilliant multireflector headlights employ two centrally positioned H4 low/high beams positioned under two widely spaced H7 high beams for brilliant nighttime illumination."
Hittade detta på en amerikans sida:
"Recognizing that many Interceptor pilots will use their bikes for nighttime touring and/or commuting, Honda's headlight system borders on overkill, but is much appreciated by the rider."
Hehe
Hallå. Glömde bort denna tråd. Snart är det dax för inköpet. Har kollar intruktionsboken. Där står inget om vilka lampor som används.
Lt.Dan är du säker på att det är H4 i halvljusen? Jag fick svar av en kille på Honda center i Södertälje att det var H7 i både halv och helljus. Men dom har haft fel förut.
Tyvärr kan jag inte springa ut och kolla eftersom hojen finns 6 mil härifrån.
Jag fick fy fy av en trafikpolis för att jag satt in Xenon i min bil, eftersom den inte var "typad" för det. Vet inte vad som sägs för MC.. men borde det inte vara samma?
"Det ska vara H7 lampa o det är samma lampa till helljuset som till halvljuset.
Med vänlig hälsning
Per"
Och detta av Honda mc center
"Det sitter H7 lampor till både hel- och halvljus på din hoj"
Det kan stämma och att alla fyra (både hel- och halvljus) lyser på helljus. Det finns flera hojar (och troligen även bilar) som har den lösningen för att få maximalt ljusflöde på helljus.
Det kan ockspå vara olika på olika marknader beroende på lokala lagar mm. I USA hade dom tex iaf på 80-talet en lag på positionsljus i blinkersen för att det skulle synas att det var en motorcykel som kom, i Sverige är det helt förbjudet. Det var iofs lätt fixat när när jag skulle regbesikta, bara att rycka ur två kontakter.
Sen har vi löst det med en liten switch för man får ju inte glömma "ballfaktorn"
Ännu "ballare" är att Honda överarbetade grejerna med ett speciellt relä så på den sidan det blinkar släcks positionen tills blinken släcks. Så det blir svag 5W position på motsatt sida och stark 21W riktig blink, inte stark/svag blink som en del hemmabyggen.
Lt.Dan skrev:Blev lite fundersam nu när jag läste instruktionsboken.
Där står det bara: Strålkastare 12V-55W X 4
Hmm...
Då är det med 99% säkerhet H7. Det kan också vara H1, men det är tveksamt eftersom dom sällan används längre.
H4 har dubbla glödtrådar och då skulle det stå t.ex. 55/60W.
Om generatorn klarar det kan du ju sätta i 4 x 100W då lär det bli skogsbrand på natten
Men då måste man ha relästyrning annars smälter man omkopplarna i handtagen och dom tunna 0,75 originalkablarna klarar det heller inte.