http://www.honda-centrum.cz/moto/vfr800fi/Tegfors skrev:98 K![]()
Det var billigt!!! Ca 25-30 k under vad de kostar hemma här Svea Rike....
HANDLA!!!!![]()
Jag vet, vill gärna, du låna mig 96 000

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
http://www.honda-centrum.cz/moto/vfr800fi/Tegfors skrev:98 K![]()
HANDLA!!!!![]()
Tyvärr så vann jag inte på trissen igår...lakrissmurfen skrev:http://www.honda-centrum.cz/moto/vfr800fi/Tegfors skrev:98 K![]()
HANDLA!!!!![]()
Jag vet, vill gärna, du låna mig 96 000
Jag trodde inte VFR kom i rosa?? Röd candy står det, men det är jädrar i mig rosa! Hur kommer man på en sån sak?lakrissmurfen skrev:http://www.honda-centrum.cz/moto/vfr800fi/
Det ser mycket bättre ut i verkligheten men som sagt, glimmrande rosaadrian_vg skrev:Jag trodde inte VFR kom i rosa?? Röd candy står det, men det är jädrar i mig rosa! Hur kommer man på en sån sak?lakrissmurfen skrev:http://www.honda-centrum.cz/moto/vfr800fi/
Rosa? Inte ens för det priset!lakrissmurfen skrev:Det ser mycket bättre ut i verkligheten men som sagt, glimmrande rosa
Men för det priset .....
Nej jag vet, rosa kanske är lite överdrivet.. Troligen därför dom har så bra rabbat på denadrian_vg skrev:Rosa? Inte ens för det priset!lakrissmurfen skrev:Det ser mycket bättre ut i verkligheten men som sagt, glimmrande rosa
Men för det priset .....
Vad heter laddregulator/likriktare på engelska någon som vet???adrian_vg skrev:Råkade ut för samma sak med min förra vita viffer. Gjorde åt en handfull 30A-säkringar innan jag ringde säljaren som kom och hämtade bågen och åtgärdade på garantin.lakrissmurfen skrev:[...]All el försvinner och jag är nära att bli överkördTar hojen åt sidan kollar batteriet som s¨g lite kosntigt ut, en tjock vätska hade sipprat ut genom hålen. Stack då direkt till lokala mc handlaren skaffade ett nytt batteri. Sätter i det men INGET händer. (svär MASSOR) tsar sedan och kollar huvud säkringen som är kanon bränd
som tur är fans det en reserv säkring... som så fort jag satte i den bran på en gång.
I vilket fall, det var laddregulatorn/likriktaren - viffrarna enda akilleshäl. Byt den och du har många mil framför dig igen.![]()
Ge inte upp bara. Beggade hojjar har en del bagage som potentiellt måste fixas först innan allt är frid och fröjd, tro mig...
Regulator/rectifier.lakrissmurfen skrev:Vad heter laddregulator/likriktare på engelska någon som vet???
Trist...lakrissmurfen skrev:Ja jag lovade ju att komma med en uppdatering. Tyvärr så är den inte alls rolig att ge.
Dom ringde under lunchen och har upptäckt att det var mycket större fel än vad dom först trodde.
Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.
Att köpa alla delar sa ahn skulle hamna på ca 7000 SEK och ta ca 10-14 timmar för dom att fixa vilket då betyder ytterligare 1800-2200 sek
Han sa som MAX så skulle det hamna på 10 000 SEK![]()
Tror dock inte det är värt att lägga så mycket på en hoj som jag har köpt och "fixat" för 15 000 SEK....
Men något har man ju lärt sig av detta.... Vet dock bara inte vad det är ännu..............
Tyckte också det lät lite dyrt, har kollat med en annan kille som ska återkomma till mig men han sa aldrig under 7000 SEK ink arbete. så det spelar inte så stor roll. Allt över 4500 på denna hoj blir för dyrttersan skrev:Trist...lakrissmurfen skrev:Ja jag lovade ju att komma med en uppdatering. Tyvärr så är den inte alls rolig att ge.
Dom ringde under lunchen och har upptäckt att det var mycket större fel än vad dom först trodde.
Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.
Att köpa alla delar sa ahn skulle hamna på ca 7000 SEK och ta ca 10-14 timmar för dom att fixa vilket då betyder ytterligare 1800-2200 sek
Han sa som MAX så skulle det hamna på 10 000 SEK![]()
Tror dock inte det är värt att lägga så mycket på en hoj som jag har köpt och "fixat" för 15 000 SEK....
Men något har man ju lärt sig av detta.... Vet dock bara inte vad det är ännu..............
Engine Harness borde vara kabelstammen kring startmotor, generator etc. Spontant låter det lite mycket med både tid och pengar för de prylarna, fast det tycker jag å andra sidan alltid när en verkstad lämnar prisuppgift.![]()
Hittar du en annan hoj i samma skick för 10000 kr då?Visst hade det kanske blivit billigare att köpa en för 25 tusen från början, men då kan du ge dig f-n på att du fått byta samma delar iallafall...
Lider med dig.lakrissmurfen skrev:Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.
Verkligen inte värt reparationskostnaderna!! Älskar VFR modellen men vill verkligen inte lägga dom pengarna för att bara åka omkring och vara rädd att något mer ska gå sönder.adrian_vg skrev:Lider med dig.lakrissmurfen skrev:Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.
Hur mycket gillar du hojjen då? Är det värt reparationskostnaden?
Och vad var det för fel på kabelstammen då, ett följdfel edyl?