Så kom nästa fel... Ger snart upp

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#16 Inlägg av lakrissmurfen »

Tegfors skrev:98 K :shock:

Det var billigt!!! Ca 25-30 k under vad de kostar hemma här Svea Rike....

HANDLA!!!! 8) 8)
http://www.honda-centrum.cz/moto/vfr800fi/

Jag vet, vill gärna, du låna mig 96 000 :wink:
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#17 Inlägg av TG »

lakrissmurfen skrev:
Tegfors skrev:98 K :shock:

Det var billigt!!! Ca 25-30 k under vad de kostar hemma här Svea Rike....

HANDLA!!!! 8) 8)
http://www.honda-centrum.cz/moto/vfr800fi/

Jag vet, vill gärna, du låna mig 96 000 :wink:
Tyvärr så vann jag inte på trissen igår... :roll:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#18 Inlägg av adrian_vg »

Jag trodde inte VFR kom i rosa?? Röd candy står det, men det är jädrar i mig rosa! Hur kommer man på en sån sak?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#19 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
Jag trodde inte VFR kom i rosa?? Röd candy står det, men det är jädrar i mig rosa! Hur kommer man på en sån sak?
Det ser mycket bättre ut i verkligheten men som sagt, glimmrande rosa :)

Men för det priset ..... :wink:
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:Det ser mycket bättre ut i verkligheten men som sagt, glimmrande rosa :)

Rosa? Inte ens för det priset! :shock:
===

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#21 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:Det ser mycket bättre ut i verkligheten men som sagt, glimmrande rosa :)

Rosa? Inte ens för det priset! :shock:
Nej jag vet, rosa kanske är lite överdrivet.. Troligen därför dom har så bra rabbat på den :)
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

Re: Så kom nästa fel... Ger snart upp

#22 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:[...]All el försvinner och jag är nära att bli överkörd :shock: Tar hojen åt sidan kollar batteriet som s¨g lite kosntigt ut, en tjock vätska hade sipprat ut genom hålen. Stack då direkt till lokala mc handlaren skaffade ett nytt batteri. Sätter i det men INGET händer. (svär MASSOR) tsar sedan och kollar huvud säkringen som är kanon bränd :roll: som tur är fans det en reserv säkring... som så fort jag satte i den bran på en gång.
Råkade ut för samma sak med min förra vita viffer. Gjorde åt en handfull 30A-säkringar innan jag ringde säljaren som kom och hämtade bågen och åtgärdade på garantin.

I vilket fall, det var laddregulatorn/likriktaren - viffrarna enda akilleshäl. Byt den och du har många mil framför dig igen. :D

Ge inte upp bara. Beggade hojjar har en del bagage som potentiellt måste fixas först innan allt är frid och fröjd, tro mig...
Vad heter laddregulator/likriktare på engelska någon som vet??? :roll:
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

Re: Så kom nästa fel... Ger snart upp

#23 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:Vad heter laddregulator/likriktare på engelska någon som vet??? :roll:
Regulator/rectifier.
Senast redigerad av adrian_vg den mån aug 24, 2009 13:35, redigerad totalt 1 gånger.
===

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#24 Inlägg av Brother Wolf »

"battery regulator" tror jag, inte hundra dock :?

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#25 Inlägg av lakrissmurfen »

Bra då vet jag vad jag ska fråga efter när dom ringer
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

Det värsta som kunde hända

#26 Inlägg av lakrissmurfen »

Ja jag lovade ju att komma med en uppdatering. Tyvärr så är den inte alls rolig att ge.

Dom ringde under lunchen och har upptäckt att det var mycket större fel än vad dom först trodde.

Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.

Att köpa alla delar sa ahn skulle hamna på ca 7000 SEK och ta ca 10-14 timmar för dom att fixa vilket då betyder ytterligare 1800-2200 sek

Han sa som MAX så skulle det hamna på 10 000 SEK :cCry:

Tror dock inte det är värt att lägga så mycket på en hoj som jag har köpt och "fixat" för 15 000 SEK....

Men något har man ju lärt sig av detta.... Vet dock bara inte vad det är ännu..............
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

Re: Det värsta som kunde hända

#27 Inlägg av tersan »

lakrissmurfen skrev:Ja jag lovade ju att komma med en uppdatering. Tyvärr så är den inte alls rolig att ge.

Dom ringde under lunchen och har upptäckt att det var mycket större fel än vad dom först trodde.

Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.

Att köpa alla delar sa ahn skulle hamna på ca 7000 SEK och ta ca 10-14 timmar för dom att fixa vilket då betyder ytterligare 1800-2200 sek

Tror dock inte det är värt att lägga så mycket på en hoj som jag har köpt och "fixat" för 15 000 SEK....

Men något har man ju lärt sig av detta.... Vet dock bara inte vad det är ännu..............
Trist...

Engine Harness borde vara kabelstammen kring startmotor, generator etc. Spontant låter det lite mycket med både tid och pengar för de prylarna, fast det tycker jag å andra sidan alltid när en verkstad lämnar prisuppgift. :roll:

Hittar du en annan hoj i samma skick för 10000 kr då? :wink: Visst hade det kanske blivit billigare att köpa en för 25 tusen från början, men då kan du ge dig f-n på att du fått byta samma delar iallafall... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#28 Inlägg av lakrissmurfen »

tersan skrev:
lakrissmurfen skrev:Ja jag lovade ju att komma med en uppdatering. Tyvärr så är den inte alls rolig att ge.

Trist...

Engine Harness borde vara kabelstammen kring startmotor, generator etc. Spontant låter det lite mycket med både tid och pengar för de prylarna, fast det tycker jag å andra sidan alltid när en verkstad lämnar prisuppgift. :roll:

Hittar du en annan hoj i samma skick för 10000 kr då? :wink: Visst hade det kanske blivit billigare att köpa en för 25 tusen från början, men då kan du ge dig f-n på att du fått byta samma delar iallafall... :wink:
Tyckte också det lät lite dyrt, har kollat med en annan kille som ska återkomma till mig men han sa aldrig under 7000 SEK ink arbete. så det spelar inte så stor roll. Allt över 4500 på denna hoj blir för dyrt :?

Hade ju planerat att använde denna hoj 1½ säsong för att ramla med etc och för att veta om det var en vfr jag ska använda eller om man skulle byta till något sportigare. Har dock redan efter denna korta tid känt att VFRpassar mig ganska bra i smaken så om man lyckas få tillbax något på skatten och skrapa lite i sparbössan kanske det blir en lite nyare, troligen en 800.. alternativt en sparkcykel :evil:
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#29 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.
Lider med dig.

Hur mycket gillar du hojjen då? Är det värt reparationskostnaden?

Och vad var det för fel på kabelstammen då, ett följdfel edyl?
===

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#30 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:Precis som ni här på forumet sagt så hade laddningsregulartorn pajat och behövs bytas, men också start motorn och vad han sa "engin harness" vilket jag tror betyder alla kabalr etc.
Lider med dig.

Hur mycket gillar du hojjen då? Är det värt reparationskostnaden?

Och vad var det för fel på kabelstammen då, ett följdfel edyl?
Verkligen inte värt reparationskostnaderna!! Älskar VFR modellen men vill verkligen inte lägga dom pengarna för att bara åka omkring och vara rädd att något mer ska gå sönder.

Tänkte ta en tur ner till Croatien i slutet på Spetmber och det vore inte så kul och fasna i Slovenien eller något liknande (inte för att det e något fel på Slovenien)

Det blir till att länsa spargrisen, tycka lite synd om mig själ ett tag och sedan använda hela skatte återbäringen och köpa en nyare viffer.

Kanske en CBR eller VTR men ju mer jag browsar destå mer inser jag att det inte finns mycket som klår viffern (står jag för i alla mc forum)
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Skriv svar