Tyrannosaurus skrev:Det gäller att hålla isär begreppen . Men det är ganska onödigt vetande om man inte ska in i motorn och grotta.
Japp, det var tappförskjutningen jag menade.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
marinmo skrev:Motorbromsar ofta och mycket jag men inte poffar det för det hos mig.
Bra inställd då.
Varva upp till 5-7000rpm med en ordentligt varm motor och släpp gasen. Smäller du då?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyrannosaurus skrev:Du får köpa en äldre hoj för att kunna "poffa", marinmo
Om vi ses på träffen så kan du få höra på "poff" för min "poffar" för två
Han har 88:ans VFR, åtminstone enl hans sigg.
Min poffade både med original 4-1 och lite mer med det öppnare sliponet. Det är väl individuellt på maskinerna kantänka.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Skyller på värmen i arbetsrummet. Det är Robert som har en 88:ans VFR...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Nu så, tillbaka till mitt tomgångsproblem.
Fick låna synkklockor, och de behövdes! Har justerat förgasarna och nu är problemet borta! Lite pilligt och väldigt känsligt, och jävligt varmt, men nu går det som tåget igen! Tack för alla tips!