Jag ska fatta mig kort. Först av allt, ett stort tack till er som gav mig tips på vad det skulle kunna vara för fel. Med hjälp av detta så fann mc-verkstaden felet ganska fort. Det var bränslepumpen!
Inne i bränslepumpen finns ett litet relä som jag faktiskt inte förstår vad det är till för men det reläet hade "klibbat" fast i ena läget. Då detta hände var symptomen att 10A säkringen IGNITION brann av direkt efter motorstart. Han bytte till en annan pump och allt funkade bra. Då renoverade han upp det inre reläet på min originalpump och monterade tillbaka den. Allt funkar igen.
Äntligen kan man börja äta flugor till frukost igen på väg till jobbet
Grattis! Välkommen tillbaka ut på vägarna! Låter inte som ett dyrt fel iaf. Det värsta var väl att du fick stå ett tag.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Reläet som du beskriver är troliget ett "stopp-relä" (fuel cut relay) som gör att pumpen bara går när motorn går eller när man gör startförsök. Detta för att den inte ska pumpa ut soppa om man t.ex. lägger hojen och motorn stannar
Det brukar vara en tändspole som triggar det. Jag har samma sak på min hoj, men där sitter reläet separat.